کد خبر: 518574
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۶:۰۴
| |

نمایندگان نحوه ارائه و رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر دادند

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از مصوبه امروز کمیسیون متبوعش درباره نحوه ارائه و رسیدگی به لایحه بودجه سالیانه در این کمیسیون خبر داد.

نمایندگان نحوه ارائه و رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر دادند
کد خبر: 518574
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۰:۳۶:۰۴

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: رسیدگی به نحوه ارائه لایحه بودجه سالیانه کشور به مجلس در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

به گزارش تسنیم، وی افزود: نحوه رسیدگی به لایحه بودجه یکی از ضعف‌های آیین نامه داخلی مجلس است، و از طرف دیگر به دلیل اینکه لایحه بودجه سالیانه به شکل مناسب تنظیم نمی‌شود لذا معمولا در تنظیم، تصویب و همچنین نظارت بر بودجه دچار مشکل هستیم که این روند نیاز به اصلاح دارد.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه تا کنون کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس چندین جلسه درباره این موضوع برگزار کرده است، ادامه داد: در جلسه امروز نحوه ارائه لایحه توسط دولت بازبینی و تصویب شد و همچنین نحوه رسیدگی به لایحه تقدیمی دولت در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز مجددا بازنویسی و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به مصوبه امروز اعضای کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: با مصوبه امروز اعضا مقرر شد لایحه بودجه سالیانه کشور به صورت چند لایه به مجلس ارائه شود که بر این اساس ابتدا عناوین برنامه‌ها بعد هزینه‌ها و سپس بودجه دستگاه‌های اصلی سیاست‌گذار و بودجه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و در نهایت تفکیک قیمت تمام شده قرار دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان تاکید کرد: اگر لایحه به این شکل به مجلس ارائه شود سبب می‌شود تا همه ردیف‌های بودجه شفاف شود بودجه شفاف و قابل ارزیابی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها