کد خبر: 518603
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۱:۴۶:۴۱
| |

تایوان: احتمال جنگ با چین "بسیار کم" است

در میان تنش‌های اوج گرفته بین تایپه و پکن، یک مقام ارشد امنیت تایوانی گفت که احتمال جنگ با چین در سال آینده "بسیار کم" است.

تایوان: احتمال جنگ با چین "بسیار کم" است
کد خبر: 518603
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۱:۴۶:۴۱

اعتمادآنلاین| تایوان مجدد گفت که در صورت وقوع حمله از خود دفاع خواهد کرد؛ اما خواستار حفظ وضعیت فعلی است حتی اگر نسبت به اتفاق‌های تکراری توسط نیروی هوایی چین اعتراض کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چن مینگ-تونگ، ریاست شورای امور چین در تایوان به کمیته دفاعی پارلمان گفت: در کل من فکر می‌کنم طی چند سال آینده و در دوران ریاست جمهوری کنونی تایوان، احتمال رخ دادن جنگ خیلی کم است. اما چیزهای زیادی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد.

چن افزود: همه گیری کووید-19 مثالی از رویداد غیر منتظره‌ای است که شرایط فعلی جامعه را اساسا تغییر داده است. حقیقتا، هیچ شخصی انتظارش را نداشت.

اوایل ماه جاری، تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان اظهار کرد که تایوان مجبور نخواهد شد که به چین تعظیم کند اما نسبت به صلح و گفت‌وگو با پکن علاقه دارد.

اوایل ماه جاری، طبق اظهارات وزارت دفاع تایوان، نه تنها جنگنده‌های چینی به نزدیکی جزیره پراتاس پرواز کردند، بلکه هواپیماهای ضد زیر دریایی‌ و شناسایی به سمت کانال "باشی" که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، پرواز کردند.

همچنین وزارت تایوان افزود که تایوان هواپیمای جنگی خود را جهت هشدار به هواپیماهای چینی اعزام کرد. این در حالی است که سیستم‌های موشکی برای نظارت بر آن‌ها فعال شدند.

"چیو کو-چنگ"، وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوال یکی از قانونگذاران درباره تنش‌های کنونی نظامی با پکن در پارلمان این کشور گفت: اوضاع کنونی بدترین حالت ممکن در طول 40 سال گذشته از زمان پیوستن من به ارتش تایوان است. همچنین خطر بروز اقدامی اشتباه در سراسر تنگه حساس تایوان وجود دارد. تایوان قصد شروع جنگ را ندارد؛ اما اقدامات دشمنش را به دقت بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها