کد خبر: 518650
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۶:۲۳:۰۹
| |

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آموزش و پرورش اکنون بیش از هر زمان دیگری به کمک شورای مدرسه نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم شورای مدارس در اجرایی برنامه‌های مدرسه گفت: آموزش و پرورش امروز بیشتر از هر زمان دیگری در این وضعیت کرونایی به کمک اولیا و مربیان و تصمیم‌های شورای مدرسه نیاز دارد.

آموزش و پرورش اکنون بیش از هر زمان دیگری به کمک شورای مدرسه نیاز دارد
کد خبر: 518650
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۶:۲۳:۰۹

اعتمادآنلاین| «مجید یزدان پناه» روز چهارشنبه در مراسم انتخابات شورای مدرسه دبستان دخترانه "تعاون" فرهنگیان فاز 2 شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته "پیوند اولیا و مربیان" و انتخاب شورای مدارس استان؛ یکی ازبرنامه های مهم حال حاضر وزارتخانه آموزش و پرورش را تشکیل شورای مدارس دانست.

او بیان داشت: در این شرایط کرونایی، امروز بیش از هر زمان دیگر به کمک شورای مدرسه که متشکل از انجمن اولیا، مدیر و معلمان مدرسه می شود، نیاز داریم که با تصمیم گیری خود برنامه ها را در مدارس اجرایی و مدیریت کنند.

یزدان پناه با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای مدارس در مدیریت موضوعات پیرامون مدرسه گفت: شورای مدارس فقط در چارچوب پروتکل ها و دستور العمل هایی که آموزش و پرورش ابلاغ می کند مکلف و اختیار تصمیم گیری دارند که چگونه آنها را عملی و اجرایی نمایند.

وی توضیح داد: مثلا اگر تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری کلاس ها نیمه حضوری در مدارس باشد؛ شورای مدرسه یعنی مدیر، معلمان و انجمن اولیا، با هم فکری یکدیگر تصمیم می گیرند، این کلاس های نیمه حضوری را چگونه باید برگزار کنند؛ آیا یک روز در میان بچه ها به مدرسه بیایند، سه روز اول حضوری و سه روز دوم مجازی در بستر شبکه شاد باشد و یا همه روزه 2 ساعت حضوری و 2 ساعت غیر حضوری کلاس ها تشکیل شود، تصمیم این طریقه و روش با شورای مدارس است.

نحوه بازگشایی حضوری مدارس از نیمه دوم آبان با ستاد ملی مقابله با کرونا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، گفت: برگزاری حضوری کلاس ها و مدارس از نیمه دوم آبان ماه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد و براساس اوضاعی که در آینده پیش می آید تصمیم گیری خواهد شد.

یزدان پناه بیان داشت: در جلسه ای که با سرپرست وزارت خانه داشته ایم؛ مد نظر آموزش و پرورش بازگشایی حضوری مدارس به تدریج و آرام آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است، اما تصمیم گیری با این ستاد است.

او گفت: در حال حاضر، کلاس های اول و دوم ابتدایی، کلاس های کارگاهی فنی و حرفه ای و کاردانش که درس عملی است و همچنین مدارس روستایی و عشایری که کمتر از 15 نفر دانش آموزش دارند حضوری برگزارمی شود.

67 درصد دانش آموزان کرمانشاهی 12تا 18 سال، واکسن کرونا را دریافت کردند

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روند واکسیناسیون افراد 12 تا 18 سال گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون 67 درصد افراد 12تا 18 سال استان که معمولا دانش آموز هستند دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یزدان پناه در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده کوتاه این آمار به 80 درصد برسد تا کلاس های درسی با امنیت و خیال راحتی بیشتری به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین اظهار کرد: بیش از 92 درصد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان واکسن کرونا را تزریق کردند و چند درصد باقی مانده نیز به احتمال زیاد واکسن تزریق کرده اند اما در استان دیگر و یا در خارج از طرح آموزش و پرورش استان آن را دریافت کرده اند که در آمار نیامده است ولی اطمینان داریم معلمان سلامت دانش آموزان را به خاطر نمی اندازند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از 330 هزار دانش آموز و 26 معلم دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها