بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی است

آمار‌های رسمی وزارت ارتباطات مؤید این موضوع است که بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است.

بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی است
کد خبر: 518656
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آمار‌های رسمی وزارت ارتباطات مؤید این موضوع است که بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته هدیه سازمان بازرسی را به عیسی زارع پور ارائه داد.

درویشیان با اشاره به بسته هدیه سازمان بازرسی کل کشور به دولت گفت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای کمک به دولت جدید، چالش‌ها و آسیب‌های کلان هر حوزه به همراه راهکار‌های پیشنهادی جهت رفع این چالش‌ها و آسیب‌ها را طی یک بسته هدیه به وزرا ارائه می‌کند.

وی با اشاره به بسته هدیه سازمان بازرسی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از موضوعاتی که در گزارش سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن پرداخته‌شده، موضوع فضای مجازی است. متأسفانه شورای عالی فضای مجازی در دوره‌های گذشته خیلی جدی گرفته نشده و باید جلسات این شورا مرتباً برگزار شود.

وی با اشاره به آمار استفاده از شبکه اجتماعی خارجی در کشور گفت: آمار‌های رسمی وزارت ارتباطات مؤید این موضوع است که بخش زیادی از مصرف اینترنت کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ است.

وی افزود: علت اینکه مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی کمتر استقبال می‌کنند، کیفیت و کاربرد‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی است که اگر ضعف‌های شبکه‌های داخلی مرتفع شود قاعدتاً مردم از شبکه‌های داخلی نیز استقبال خواهند کرد که در این زمینه پیشنهاد‌های مشخصی را در گزارش ارائه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با تأکید بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: مواضع اخیر شما نشان‌دهنده این است که در خصوص اجرای شبکه ملی اطلاعات اهتمام جدی دارید. متأسفانه کار در این حوزه آن‌طور که انتظار می‌رفت پیش نرفته و ضرورت دارد عملیاتی شدن این شبکه تسریع شود.

وی با اشاره به فرا بخشی بودن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محصولات و کارکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همه وزارتخانه‌ها و حتی کل کشور اعم از خصوصی و دولتی تأثیرگذار است. حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی کشور متأثر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت کار در حوزه فضای مجازی است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با تأکید بر اجرای دولت الکترونیک گفت: سال‌ها و در برنامه‌های متعدد پنج‌ساله کشور قرار است دولت الکترونیک اجرا شود، ولی هنوز به سرانجام نرسیده است. البته اطلاع داریم که دستگاه‌های اجرایی دارای بانک‌های اطلاعاتی در به اشتراک‌گذاری اطلاعات مقاومت می‌کنند که باید در قانون ضمانت اجرایی معتبری برای تمکین دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات پیش‌بینی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها