راه‌اندازی یک جایزه ادبی جدید به نام نویسنده فقید

یک جایزه ادبی جدید برای ادبیات داستانی به نام «اورسلا کی لگوئین» نویسنده فقید آمریکایی راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی یک جایزه ادبی جدید به نام نویسنده فقید
کد خبر: 518740
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۱۰:۵۴:۱۲

اعتمادآنلاین| جایزه ادبی «اورسلا کی لگوئین» برای ادبیات داستانی برای نخستین‌بار از سوی بنیاد این نویسنده از سال آینده به پاس کتاب‌های داستانی پرانگاشتی که در حمایت از امید، آزادی، جایگزین پیدا کردن برای نزاع‌ها و نگاه کل‌نگرانه به جایگاه انسان در جهان طبیعت نوشته می‌شوند، اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، این جایزه ادبی سال آینده در بیستم اکتبر همزمان با نود و سومین سال‌روز تولد این نویسنده اهدا می‌شود. این جایزه ادبی که 25هزار دلار ارزش خواهد داشت به نویسندگانی که «اورسلا کی لگوئین» در مراسم دریافت مدال بنیاد ملی کتاب آمریکا درباره آن‌ها سخن گفت تعلق می‌گیرد.

او در بخشی از سخنرانی خود بیان کرد این مدال را با «تمام نویسندگانی که برای مدت طولانی در دنیای ادبیات از نظر دور مانده‌اند، با نویسندگان ژانر فانتزی و علمی تخیلی، و نویسندگان روایت‌گر تخیل که به مدت 50 سال شاهد اهدای جوایز خوب به نویسندگان به اصطلاح واقع‌بین بودند» به اشتراک می‌گذارد.

این نویسنده در سال 2018 و در سن 88 سالگی درگذشت. او شش بار به عنوان برنده جایزه ادبی «نبیولا»، هشت بار به عنوان برنده جایزه «هوگو» و به عنوان برنده جایزه بزرگ نویسندگان تخیلی آمریکا برگزیده شد.

به گفته بنیاد این نویسنده، شرکت در این جایزه برای تمامی مخاطبان، نویسندگان، کتاب‌فروش‌ها، ناشران، کتابخانه‌داران و تمامی کسانی که فکر می‌کنند آثارشان با خط مشی این جایزه همخوانی دارد مقدور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها