پوتین: تولید اوپک پلاس اندکی بیشتر افزایش پیدا می‌کند

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تولید نفت اوپک پلاس اندکی بیش از میزانی که توافق شده بود، افزایش پیدا می کند.

پوتین: تولید اوپک پلاس اندکی بیشتر افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 518866
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۲:۲۶

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد همه کشورهای تولیدکننده در شرایطی نیستند که تولیدشان را سریعا افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، در همین حال محمد الفارس، وزیر نفت کویت اعلام کرد این کشور افزایش تولید نفت را مطابق با توافقی که بین اوپک و متحدانش حاصل شده، آغاز کرده است. کویت قصد دارد تولید نفت را افزایش دهد که شامل تولید میادین منطقه مشترک با عربستان سعودی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس بدنبال وضع قرنطینه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و فلج شدن تقاضا برای نفت و ریزش قیمت‌ها، در آوریل سال 2020 محدودیت عرضه به میزان حدود 10 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد از تولید جهانی را تصویب کرد و با بهبود تقاضا، احیای تدریجی تولید را آغاز کرده است. وزیران اوپک پلاس در نشستی که اوایل ماه جاری برگزار کردند همچنان به توافق افزایش ماهانه تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز به منظور خاتمه دادن به محدودیت عرضه پایبند ماندند. اوپک و متحدانش شامل روسیه از سوی مصرف کنندگان بزرگ برای شتاب بخشیدن به روند افزایش تولید تحت فشار قرار گرفتند. درخواست‌ها از زمان افزایش قیمت‌های گاز که باعث شده برخی از تولیدکنندگان برق به استفاده از نفت روی بیاورند، شدت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها