کد خبر: 518915
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۳:۴۲:۳۸
| |

وزیر ورزش:

کرونا فعالیت 6 هزار مکان ورزشی کشور را تعطیل کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: شیوع ویروس کرونا در 20 ماه اخیر فعالیت 6 هزار مکان ورزشی کشور را تعطیل کرد و خسارات جدی در این حوزه بر جا گذاشت.

کرونا فعالیت 6 هزار مکان ورزشی کشور را تعطیل کرد
کد خبر: 518915
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۳:۴۲:۳۸

اعتمادآنلاین| «حمید سجادی هزاوه» روز جمعه در آئین بهره‌برداری از مجتمع ورزشی خورشید در خمین افزود: پس از تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا، استخرها و سالن‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مباحث آموزشی پیشگیرانه کرونا بازگشایی می‌شوند و این مهم به‌صورت ویژه برای سالمندانی که از آب درمانی استفاده می کنند، در دستور کار است.

به گزارش ایرنا وی بیان کرد: وزارت ورزش از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش حتی با مبالغ محدود نیز استقبال می‌کند و حمایت لازم در این حوزه انجام می‌شود.


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: انتظار می‌رود که در سایه حمایت‌های دولت، سرمایه‌گذاران این مجتمع‌ها افزایش تعرفه نداشته باشند.


سجادی هزاوه گفت: حمایت‌های دولتی عاملی تشویقی به‌منظور مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه ایجاد و توسعه سالن‌های غیرتوپی، بدنسازی و سوارکاری می‌شود.


وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، استفاده از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش امری ضروری است و این سرمایه‌گذاران نباید نگران مطالبات مالی باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این آئین افزود: در سال‌های اخیر حوزه ورزش خمین با اقدامات خوبی همراه بوده اما، امکانات ورزشی زادگاه امام راحل با نیازها همخوانی ندارد.


«علیرضا نظری» بیان کرد: تنها استخر سرپوشیده خمین سال‌ها است که به دلیل بازسازی تعطیل بوده و پذیرای علاقه‌مندان نیست و از سرنوشت آن به‌خاطر تخصیص نیافتن اعتبارات خبری نیست.


نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ورزش لازمه زندگی مدرن است و باید امکانات مناسبی برای افزایش تحرک جسمانی مردم متناسب با تغییرات سبک زندگی لحاظ شود.


نظری ادامه داد: ورزش بهترین راهکار در مهار و کاهش آسیب‌های روحی و روانی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از حوزه ورزش برای نشاط افزایی بیشتر بهره برده شود.


وی تاکید کرد: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.


رئیس اداره ورزش و جوانان خمین نیز در این آئین گفت: عملیات اجرایی مجتمع ورزشی خمین از سال 96 آغاز شده و 200 میلیارد ریال برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.


«سعید امجدی» ادامه داد: شیوع ویروس کرونا به مجتمع ورزشی خورشید آسیب جدی وارد کرده و درآمدزایی آن را مختل کرده و سامان امور نیازمند حمایت و کمک ویژه است.

امجدی توضیح داد: قهرمان پارا المپیک توکیو 2020 قهرمان دو و میدانی ناشنوایان، 2 عضو تیم ملی تنیس از جوانان خمین هستند که نشان دهنده ظرفیت این شهرستان در حوزه ورزش محسوب می‌شود.

13 طرح ورزشی در سفر 2 روزه وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی بهره‌برداری می‌شود.


در این سفر وزیر ورزش و جوانان علاوه بر افتتاح طرح‌های ورزشی، در برنامه‌های مختلف از جمله نشست با هیات‌های ورزشی، سمن‌های حوزه جوانان، تشکل‌های مردمی حوزه ورزش و در همایش پیاده‌روی خانوادگی در دره گردو اراک حضور یافت.

شرکت در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در همایش و جشنواره ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی روستای هزاوه و چندین بازدید از اماکن ورزشی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر 2 روزه وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی است.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگی، ورزشی خورشید در خمین به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیارد ریال به همت بخش خصوصی ساخته شده است.


عملیات اجرایی این طرح در سال 93 آغاز و پارسال تکمیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها