کد خبر: 518934
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۵:۰۰
| |

رشد ارزش صف‌های خرید در بورس

بورس در هفته پایانی مهرماه روند نسبتا صعودی داشت. رشد ارزش صف‌های خرید در این هفته می‌تواند امیدواری برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کند تا به آینده بازار سرمایه امید داشته باشد.

رشد ارزش صف‌های خرید در بورس
کد خبر: 518934
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بورس در هفته پایانی مهرماه با یک صعود شکننده مواجه شد که بسیاری از کارشناسان این روند را یکی از نشانه‌های رکود در بازار سرمایه می‌دانند. خروج پول سهامداران حقیقی نیز در این هفته مانند هفته‌های گذشته یکی دیگر از نشانه‌های این رکود به حساب می‌آید.

به گزارش فارس، روز اول هفته گذشته بازار سرمایه در واکنش به تغییرات در راس سازمان بورس رشد خیره کننده‌ای را تجربه کرد، اما در روزهای بعدی هفته این رشد با نوسان همراه شد.

بورس3

حرکت شاخص کل به یک کانال بالاتر

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته چهارم مهرماه نزول کرد و نتوانست از نیمه کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی بالاتر برود. در اولین روز هفته شاخص کل بیش از 40 هزار واحد صعود کرد و پس از افت اندک هزار و 395 واحدی در روز یکشنبه در روز دوشنبه تنها 853 واحد رشد کرد و در روز سه ‌شنبه نیز صعود 12 هزار و 552 واحدی داشت.

بورس2

اما شاخص کل در ادامه هفته پرنوسانی که داشته است، در آخرین روز کاری هفته 13 هزار و 125 واحد نزول کرد. با این حال شاخص بورس در پایان هفته نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل 38 هزار و 971 واحد بالا‌تر ایستاد تا یک کانال بالاتر آمده و بازدهی 2.8 درصدی را به ثبت برساند.

بورس3

هفته پرنوسان شاخص کل هموزن

در هفته گذشته شاخص کل هم‌وزن نیز صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 4 هزار و 487 واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم 397 هزار و 262 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن در هفته چهارم مهرماه بازدهی مثبت 1.14 درصدی را ثبت کرد که نسبت به افت 8 درصدی هفته پیشین می تواند رشد قابل قبولی باشد.

بورصپس4

رونقی که اوراق بدهی دولت به بورس داد

در هفته گذشته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت.

روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 52 هزار و 646 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. روز چهارشنبه نیز ارزش کل معاملات بازار به عدد 42 هزار و 802 میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات کل هفته 24 هزار و 294 تومان بود که نسبت به رقم 18 هزار و 238 میلیاردی هفته پیشین، رشد 33 درصدی داشته است.

در هفته پایانی مهرماه، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4 هزار و 661 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 892 میلیاردی هفته پیشین، افت اندک 0.4 درصدی داشته است. با این حال در سه روز پایانی هفته روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام نزولی بود و روز چهارشنبه کمترین رقم در 4 ماه اخیر ثبت شد. ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه 4 هزار و 50 میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین آن افت 8 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ارزش صف‌‌های فروش و رشد صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 168 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 134 میلیارد تومان کمتر بود و افت 44 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 288 میلیارد تومان بود که در روز ‌یکشنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌شنبه برمی‌گردد که 48 میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته پایانی مهرماه نیز 616 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 468 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 316 درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و 307 میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که 317 میلیارد تومان بود.

بورس5

خروج پول حقیقی‌ها از بورس ادامه دارد؟

در هفته گذشته به جز روز شنبه، در باقی روزهای هفته خروج پول از بازار سرمایه رخ داده است. در مجموع در این هفته یک هزار 227 میلیارد تومان از پول حقیقی ها از بورس خارج شده است.

این میزان خروج پول از بازار سرمایه نسبت به هفته پیش از آن افت 66 درصدی داشته است. هفته سوم مهرماه حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شده است.

حال باید منتظر ماند و دید برنامه های رئیس جدید سازمان بورس می تواند بازار سرمایه را از وضعیت رکودی فعلی خارج کند یا خیر؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها