لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

حفظ بازدارندگی و تقویت توان نظامی ناتو ضروری است/ رفتار چین تهدیدی برای نظم جهانی و قوانین بین‌المللی است

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر لزوم تقویت توان نظامی و حفظ بازدارندگی ناتو، دولت چین را تهدیدی برای نظم جهانی و قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

حفظ بازدارندگی و تقویت توان نظامی ناتو ضروری است/ رفتار چین تهدیدی برای نظم جهانی و قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 518936
|
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) بعد از پایان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست خبری حاضر شد.

به گزارش فارس، آستین ابتدا درباره مشکلاتی که ناتو با آن مواجه است گفت: «حفظ بازدارندگی و تقویت توان نظامی ناتو ضروری است. ناتو همچنان مهمترین سازمان نظامی و امنیتی در جهان است».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، وی با بیان اینکه ناتو با چالش‌های زیادی مواجه است، اما مدعی شد:‌«ناتو قوی باقی خواهد ماند زیرا این سازمان قدرت اعضای خود را یکپارچه می‌کند».

وزیر دفاع آمریکا ضمن اشاره به معاهده نظامی جدید این کشور با انگلیس و استرالیا در حوزه اقیانوس هند-آرام، اظهار داشت: «ما با شرکای خود در ایندوپاسیفیک، برای آزاد و باز نگه‌داشتن این منطقه همکاری خواهیم کرد».

آستین با بیان اینکه در نشست امروز نقش ناتو پس از پایان حضور آمریکا در افغانستان مورد بحث قرار گرفته، توضیح داد: «ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم همه کسانی که در افغانستان با ما همکاری کردند، از این کشور خارج شوند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تنش‌های واشنگتن با پکن پرداخته و ادعا کرد: «رفتار چین نظم جهانی را تهدید کرده و تهدیدی برای قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌رود».

رئیس پنتاگون با بیان اینکه به حمایت از تایوان ادامه می‌دهند تا بتواند از خود دفاع کند، افزود: «باید با تهدیدهای چین مقابله کنیم و ما خواستار اقدام مشترک برای کاهش آنها هستیم».

امروز همچنین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن از تایوان در برابر فشارهای چین دفاع خواهد کرد، گفت آمریکا متعهد است که این کار را انجام دهد.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو با بیان اینکه چین با تولید موشک‌هایی که قابلیت رسیدن به کشورهای عضو این سازمان را دارد در حال نزدیک کردن خود به محدوده ناتو است، گفت بخش مهمی از برنامه‌های آینده این سازمان به چین اختصاص خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها