کد خبر: 519000
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۹:۱۹:۱۸
| |

فدراسیون وزنه برداری راه کشتی را می رود؟/ الان وقت تسویه حساب نیست

فدراسیون وزنه برداری باید از فرصت های موجود برای کسب کرسی نهایت استفاده را ببرد و انتخاب درستی برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی داشته باشد.

فدراسیون وزنه برداری راه کشتی را می رود؟/ الان وقت تسویه حساب نیست
کد خبر: 519000
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۹:۱۹:۱۸

اعتمادآنلاین| با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری در آخر آذر در تاشکند ازبکستان برگزار می شود، فدراسیون جهانی اعلام کرده است در جریان مسابقات قهرمانی جهان 2021 که آن هم آذر در تاشکند برگزار می شود، انتخابات کمیسیون ورزشکاران را برگزار می کند.

به گزارش ایسنا، مدتی پیش در جریان مسابقات کشتی قهرمانی جهان، انتخابات کمیسیون ورزشکاران آن انجام شد و حسن یزدانی با رای ورزشکاران به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب شد. یکی از نکات مهم در کسب این کرسی برای ایران ، معرفی شاخص ترین و سرشناس ترین کشتی گیر ایران برای حضور در این انتخابات بود. کسی که با توجه به مدال های جهانی و المپیکی که گرفته بود کاملا شناخته شده بود و در نهایت هم توانست رای اعتماد را از ورزشکاران دیگر بگیرد.

در دوره های قبل هم این اتفاق را در کشتی شاهد بودیم و حمید سوریان و کمیل قاسمی صاحب این کرسی بودند و فدراسیون کشتی از این فرصت نهایت استفاده را برد.

با توجه به رسوایی های اخیر در وزنه برداری، سیستم فدراسیون جهانی کاملا متحول شد و برعکس سالهای گذشته نقش ورزشکاران در تصمیم گیری ها پر رنگ تر شده است.

در اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران که البته موقتی هم بود، فدراسیون ایران در بخش مردان حافظ قشقایی را معرفی کرد. با توجه به اینکه کشورهای دیگر عنوان دار ترین ورزشکاران را خود را معرفی کرده بودند مشخص بود نماینده ایران از شانس بالایی برخوردار نیست که در نهایت هم رای نیاورد. آن زمان انتقادات زیادی به این انتخاب فدراسیون وارد شد چراکه امکان معرفی نفرات شاخص تر دیگری وجود داشت اما این کار را انجام نداد و مشخص بود هیچ استراتژی پشت این انتخاب وجود ندارد و فدراسیون فقط نخواسته است یکی از وزنه بردارانی که قهرمان المپیک بودند را معرفی کند.

نکته جالب این است که اکنون فدراسیون حمایت خود از حافظ قشقایی را هم برداشته است و این وزنه بردار به دلیل وجود اختلاف نظرها و انتقادی که داشت دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود.

با توجه به تاکید کمیته بین المللی المپیک مبنی بر پر رنگ ترین بود نقش ورزشکاران در تصمیمات وزنه برداری، از این رو انتخابات پیش رو هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

سه عضو کمیسیون ورزشکاران قرار است با حق رای، عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی شوند و این یعنی سه کرسی بسیار مهم و تاثیر گذار و چرا نباید ایران سهمی از آن داشته باشد؟

انتظاری که از فدراسیون وجود دارد این است اختلاف نظر با وزنه برداران واجد شرایط و صاحب نام را کنار بگذارد و یکی از شاخص ترین ها را معرفی کند و تلاش شود ایران سهمی در این کمیسیون داشته باشد. الان زمان خوبی برای کنار گذاشتن ورزشکاران شاخص نیست و باید از هر فرصتی برای گرفتن کرسی استفاده کرد.

کمیسیون ورزشکاران حداقل 11 عضو خواهد داشت که ورزشکاران معرفی شده نباید سابقه دوپینگ داشته باشند. آنها باید قابلیت مکالمه به زبان انگلیسی را داشته باشند.

ورزشکارانی که می توانند در انتخابات شرکت کنند:

-حداقل در یکی از دو دوره اخیر المپیک به نمایندگی از فدراسیون کشور خود حضور داشته باشند: المپیک ریو و توکیو را شامل می شود.

-حداقل در یک یا دو دوره اخیر المپیک جوانان به نمایندگی از فدراسیون کشور خود حضور داشته باشند: المپیک 2018

آرژانتین و المپیک 2014 نانجینگ

-حداقل در یکی از دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی نوجوان، جوانان و بزرگسالان جهان به نمایندگی از فدراسیون کشور خود حضور داشته باشند.

-در جدید ترین مسابقات قهرمانی قاره یا بازی های قاره ای به نمایندگی از فدراسیون کشور خود حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها