کد خبر: 519019
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۰:۴۳:۵۹
| |

میرکاظمی: اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر است

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: عمده درخواست مردم بهبود وضع معیشت است و تحقق آن با ادامه روال سابق امکان‌پذیر نیست، بر این اساس اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

میرکاظمی: اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 519019
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۰:۴۳:۵۹

اعتمادآنلاین| «مسعود میرکاظمی» امروز (شنبه) در مراسم روز ملی آمار در محل سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهارداشت: داده و داده‌کاوی، باید پایه و اساس حرکت‌های مسوولان باشد و ما به دنبال تغییر اساسی در ساختار بودجه هستیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در گذشته زیرساخت‌های لازم در مناطق مختلف فراهم شده و امکانات مختلف همچون اینترنت، برق و آب و بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی به دورترین نقاط روستایی نیز رسیده است.

میرکاظمی عمده مشکل مردم را اشتغال عنوان کرد و گفت: بیماری موجب افزایش هزینه خانوار و کاهش درآمدها شده است، بنابراین باید اصلاحات را انجام دهیم و آسیب‌شناسی کنیم که چرا با وجود رشد نقدینگی درآمدها افزایش نیافته است؟

معاون رییس‌جمهوری ادامه‌داد: باید منابع موثر باشد و اثربخشی در شاخص‌های کلان افزایش یابد که خود متضمن حرکت‌های چرخ‌های اقتصاد است.

میرکاظمی بیان‌داشت: مهمترین وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور اصلاح ساختار بودجه است تا بدهی روی بدهی قرار نگیرد، فاصله طبقاتی افزایش نیابد و قدرت خرید مردم کم نشود و در سال 1401 این اقدام انجام می‌شود.

اصلاح ساختار بودجه از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، به‌ویژه در آستانه تدوین نخستین لایحه بودجه این دولت است. مواردی همچون، ساماندهی و کاهش هزینه‌های دولت، ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار، قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و مدیریت یارانه‌ها اجزای اصلی رویکرد اصلاح ساختاری بودجه را شکل می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها