مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

صدور مجوز برای بازگشایی مدارس تا 97 درصد

اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اردبیل به 97 درصد درخواست بازگشایی مدارس از سوی مدیران پاسخ مثبت داده است.

صدور مجوز برای بازگشایی مدارس تا 97 درصد
کد خبر: 519154
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد ناصری اظهار کرد: مدارس روستایی و عشایری و هنرجویان کارگاه‌های هنرستان‌ها از اول مهرماه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌ها آموزش خود را به صورت حضوری آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: 30 درصد دانش‌آموزان که 70 هزار نفر را شامل می‌شود در قالب این گروه تحصیل حضوری خود را در نوبت‌بندی اعلام شده از مدارس انجام داده و در جریان آموزش حضوری قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ برای پایه اول، دانش‌آموزان هفته‌ای یک بار در مدرسه حاضر شده و 24 هزار دانش‌آموز پایه اول نیز به این ترتیب با فضای مدرسه و معلم در یک ماه اخیر آشنایی پیدا کردند.

ناصری افزود: از امروز تا آخر آبان ماه به ترتیب مدارسی که زیر 300 نفر دانش‌آموز دارند و بالاتر از آن با اولویت و اخذ مجوز از ادارات آموزش و پرورش امکان تحصیل حضوری دانش‌آموزان را مهیا خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیران با مراجعه به سامانه می‌توانند درخواست مجوز برای پذیرش دانش‌آموزان را در مدارس به صورت حضوری انجام دهند که تاکنون به 97 درصد درخواست‌ها پاسخ مثبت داده شده تا به ترتیب شاهد آغاز تحصیل دانش‌آموزان به شکل حضوری باشیم.

ناصری اضافه کرد: البته این کار با یک روند تدریجی همراه خواهد بود و در گام اول دانش‌آموزان در سه روز در مدارس حاضر شده و برای درس‌هایی که امکان یادگیری حضوری آنها بیشتر محسوس است، کلاس‌های حضوری به صورت نوبت‌بندی انجام می‌شود تا دانش‌آموزان نسبت به یادگیری این دروس اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دروسی که نیاز به حضور دانش‌آموزان نیست همچنان آموزش در شبکه شاد خواهد بود تا در مدت سه روز تنها برای دروسی که امکان تدریس حضوری آنها بیشتر و بهتر احساس می‌شود، فضا مهیا شود.

ناصری ادامه داد: مدیران مدارس بر اساس برنامه هفتگی همچنان آموزش‌ها را به صورت حضوری و غیرحضوری به جلو پیش می‌برند تا یک ایمنی و اطمینان کامل از فرآیند واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بخش عمده‌ای از معلمان تاکنون دز اول و دوم واکسن خود را دریافت کردند و مدیران با استعلام از واکسیناسیون معلمان سعی می‌کنند آنها را برای شرایط حضوری مهیا کنند.

ناصری تصریح کرد: کار واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز از یک ماه پیش شروع شده و در گروه سنی 12 تا 18 ساله 124 هزار نفر دانش‌آموز پایه ششم تا دوازدهم تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 90 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل دز اول واکسن خود را دریافت کردند که از این بابت استان اردبیل جایگاه دوم کشور را دارد.

وی از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دز دوم خبر داد و افزود: شش هزار دانش‌آموز نیز در چند روز اخیر که از تزریق دز دوم می‌گذرد، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

ناصری به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری اشاره کرد و ادامه داد: در این دستورالعمل که به امضای وزرای بهداشت و آموزش و پرورش رسیده، مقرر شده تا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود و در هر کلاس درس بیشتر از 15 نفر دانش‌آموز حضور پیدا نکنند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک، تهویه مناسب کلاس، بهبود شرایط آبخوری‌ها، تنظیم زنگ تنفس و همچنین تعطیلی بوفه‌ها از جمله مقررات اعلام شده برای بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل حضوری است.

ناصری اضافه کرد: در این دستورالعمل بر ضد عفونی واحدهای آموزشی به صورت روزانه تاکید شده و ما در کمک به مدارس سعی کردیم 700 میلیون تومان سرانه بهداشتی را در مهرماه به حساب مدارس که نیاز مالی شدید دارند، پرداخت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برای 75 مدرسه شبانه‌روزی نیز پرداخت سرانه ورزشی و بهداشتی انجام شده که امیدواریم با مراقبت‌های اعلام شده دانش‌آموزان از سلامت کامل برخوردار شوند.

وی نظارت بر فرآیند رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها را از سوی مراقبین سلامت و کارشناسان یادآور شد و گفت: در 20 ماه سپری شده از شیوع کرونا تاکنون هیچ دانش‌آموزی به خاطر حضور در مدرسه مبتلا به کرونا نشده و فوتی‌ نیز در این حوزه به ثبت نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها