«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اتهام مردی آمریکایی برای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در نوادا/ حزب جمهوری‌خواه نوادا داستان تقلب دونالد هارتل را گواهی بر بی‌نظمی در انتخابات می‌داند

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردی با وجود اینکه همسرش در سال 2017 فوت کرده، از برگه رأی او استفاده کرده و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی داده است. کارشناسان در حال بررسی صحت این موضوع هستند.

اتهام مردی آمریکایی برای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در نوادا/ حزب جمهوری‌خواه نوادا داستان تقلب دونالد هارتل را گواهی بر بی‌نظمی در انتخابات می‌داند
کد خبر: 519255
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد کرک هارتل (Donald Kirk Hartle) ماه نوامبر در گفت‌وگو با ایستگاه رادیویی محلی گفت، از اینکه شخصی بتواند برگه رأی همسر مرحوم او را بدزدد و از آن برای شرکت در انتخابات 2020 استفاده کند بسیار غافلگیر شده است. او به KLAS-TV گفت: «اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که این کار برای من بسیار آزاردهنده بود.»

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «wionews»، اما دادستان کل نوادا در این هفته 2 اتهام کلاهبرداری درباره هارتل 55ساله مطرح کرد. این مرد امضای همسر خود را جعل و به جای او در انتخابات شرکت کرد.

آرون دی. فورد (Aaron D. Ford)، دادستان آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تقلب رأی‌دهندگان بسیار نادر است، اما وقتی اتفاق می‌افتد اعتماد به سیستم انتخاباتی کاهش پیدا می‌کند و ما نمی‌توانیم این را تحمل کنیم.» او ادامه داد: «می‌خواهم تاکید کنم که ما هرگونه اتهام درباره تقلب را پیگیری می‌کنیم و برای برقراری عدالت تلاش خواهیم کرد.»

این بیانیه چند ماه پس از موجی که جمهوری‌خواهان از جمله دونالد ترامپ به دروغ درباره تقلب در چند ایالت از جمله نوادا راه انداخته بودند از سوی دفتر فورد منتشر شد. ترامپ آرای ایالت نوادا را به دست نیاورده بود.

دادستان می‌گوید هارتل که جمهوری‌خواه است به خاطر استفاده از نام شخصی دیگر و بیش از یک بار رأی دادن در یک انتخابات متهم شده است. هر کدام از این اتهامات شامل زندان یا حبس تا چهار سال و جریمه پنج هزار دلاری است.

در شکایت توضیح داده نشده چگونه از این ماجرا آگاه شده‌اند که هارتل تقلب کرده است. دیوید چسنوف (David chesnoff)، وکیل هارتل، گفته موکل او منتظر پاسخگویی به اتهامات خود در دادگاه است. حزب جمهوری‌خواه نوادا داستان هارتل را گواهی بر بی‌نظمی در انتخابات می‌داند و می‌گوید هارتل وقتی متوجه شده رأی همسر مرحومش، رزماری، با وجود اینکه در 2017 فوت کرده در انتخابات شمرده شده تعجب کرده است.

هارتل به گواه حسابی که در شبکه اجتماعی لینکدین دارد، مدیر مالی و خزانه‌دار شرکت Ahern Rentals است. این شرکت تجهیزات ساختمانی اجاره می‌دهد. بخشی از این شرکت عظیم در 2020 به دلیل میزبانی تظاهرات ترامپ که ناقض قوانین ایالت بود مبلغ سه هزار دلار جریمه شد.

نوادا یکی از ایالت‌هایی است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 مشکوک به تقلب بود. باربارا سگاسکه (Barbara Cegavske) سخنگوی وزیر خارجه نوادا در سندی که در دسامبر با نام «حقایق و افسانه‌ها» منتشر کرد گفت که هیچ شواهدی مبنی بر تقلب گسترده در ایالت نوادا وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد که آنها تقلب رأی‌دهندگان را بسیار جدی می‌گیرند و اضافه کرد که ما به شدت تلاش می‌کنیم تا به این پرونده خاتمه دهیم. رسانه‌های خبری محافظه‌کار داستان هارتل را منتشر کردند. پس از آنکه حزب جمهوری‌خواه این خبر را در توییتر پخش کرد، دینش دسوزا در برنامه تلویزیونی خود درباره آن صحبت کرد. سپس فاکس‌نیوز نیز اعلام کرد: «ما نمی‌دانیم چه کسی این خبر را افشا کرده، کاش ما این کار را کرده بودیم، چون این کار تقلب است.»

اینگرم نیز اعلام کرده، برای بسیاری از رأی‌دهندگان روشن است که تقلبی صورت نگرفته است. مردم به چنین اشتباهاتی توجه نخواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها