کد خبر: 519260
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وارد شوید و گریه کنید!/ در اسپانیا برای بهبود سلامت روان افراد اتاق گریه ساخته شده است

اسپانیا با تخصیص بودجه صد میلیون یورویی برای حفظ سلامت روان افراد جامعه تلاش می‌کند. در همین راستا در مادرید اتاقی ساخته شده که مردم می‌توانند برای گریه کردن به آنجا بروند و مشکلات خود را به صورت تلفنی با روانشناسان در میان بگذارند.

وارد شوید و گریه کنید!/ در اسپانیا برای بهبود سلامت روان افراد اتاق گریه ساخته شده است
کد خبر: 519260
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- روی در نوشته شده: «وارد شوید و گریه کنید.» همچنین یادداشت دیگری در این اتاق به رنگ صورتی وجود دارد که می‌گوید: «من هم اضطراب دارم.» در گوشه‌ای از اتاق چند تلفن هست که در کنار آنها نام روانشناسانی که می‌توانید با آنها تماس بگیرید ذکر شده. علاوه بر این می‌توانید به کسانی که هنگام ناراحتی با آنها حرف می‌زنید زنگ بزنید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «wionews»، اینجا اتاق گریه یا به زبان اسپانیایی La LIoreria است. در این مکان می‌توانید آزادانه غم خود را ابراز کنید. این اتاق در مرکز مادرید و به منظور از بین بردن تابو‌های اجتماعی مرتبط با سلامت روان، گریه و تقاضای کمک تعبیه شده. ورود به این اتاق برای همه مردم مجاز است.

جان نلسوم (John Nelssom)، دانشجوی سوئدی که در مادرید زندگی می‌کند، گمان می‌کند این کار ایده خوبی برای تصویرسازی مشکلات مربوط به سلامت روان باشد. او می‌گوید که اسم مکان (اتاق گریه) خود ایده‌ای درخشان است، زیرا در اسپانیا ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «اگر می‌خواهی گریه کنی، به اتاق گریه برو.» مردم این کشور و همچنین برخی کشورهای دیگر گریه کردن را نوعی ننگ و عار می‌دانند.

مارتینا دلوزنیوسکا (Martyna Dluzniewska)، مدیر بازاریابی گفت‌وگوهای درمانی، می‌گوید ایده اتاق گریه از عبارتی در زبان اسپانیایی می‌آید که هنگامی به کار می‌رود که مردم نمی‌خواهند نگران مشکلات دیگران باشند.

همچنین این اصطلاح وجود دارد که می‌گویند: a IIorar a la IIoreria (برو در اتاق گریه گریه کن). به عبارتی این معنا را می‌دهد که احساساتت را بردار و برو در گوشه‌ای بنشین و ابراز کن و درباره آنها صحبت نکن. این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم آن را از بین ببریم. ما می‌گوییم بله، شما می‌توانید درباره احساسات‌تان حرف بزنید، اگر حال‌تان خوب نیست این کار را انجام دهید، اگر احتیاج به وقفه دارید پس متوقف شوید، اگر نیاز دارید که خودتان را در اولویت قرار دهید پس این کار را بکنید و البته اگر احتیاج به کمک دارید، درخواست کمک کنید.

اتاق گریه

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، هفته گذشته اعلام کرد که بودجه‌‌ای صد میلیون یورویی به برنامه مراقبتی سلامت روان اختصاص داده که در این برنامه خدمات تلفنی 24ساعته برای افرادی که قصد خودکشی دارند گنجانده شده است.

او 10 اکتبر که روز جهانی بهداشت روان بود گفت: «این مساله ننگ و عار نیست. این مشکل مربوط به سلامت جامعه است و ما باید درباره آن حرف بزنیم، آن را آشکار کنیم و برای حل آن کنشی انجام دهیم.»

برنامه 2021 تا 2024 اسپانیا برای حفظ سلامت روان و مبارزه با کووید-19 طرح‌ریزی و از طرف دولت اسپانیا 100 میلیون یورو به این برنامه اختصاص داده شده است. این اقدامات در پاسخ به تاثیر پاندمی کووید بر سلامت روان و همچنین آرای کمیسیون بازسازی صورت گرفته است.

گفته می‌شود در سال 2019 حدود سه هزار و 671 نفر خودکشی کرده‌اند. خودکشی پس از مرگ طبیعی بیشترین عامل مرگ ذکر شده است. طبق داده‌های ارائه‌شده در دولت اسپانیا، از هر 10 جوان یک نفر دچار مشکلات روانی است. این در حالی است که 5.8 درصد از کل جمعیت از اختلال اضطراب رنج می‌برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها