عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است/ نباید سرنوشت توسعه کشور را به FATF پیوند بزنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است و نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در آن پیوند بزنیم.

برخورد سیاسی FATF با ایران مشهود است/ نباید سرنوشت توسعه کشور را به FATF پیوند بزنیم
کد خبر: 519285
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «جعفر قادری» در باره بیانیه اخیر FATF در مورد ایران، گفت: این نهاد می‌تواند محدودیت‌های را در بحث مبادلات اقتصادی برای کشور ایجاد کند، اما نباید سرنوشت توسعه کشور را به تحریم‌ها و حضور در FATF پیوند بزنیم.

به گزارش ایرنا،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به موضوعات داخلی و محدودیت‌هایی بر می‌گردد که برخی برای کشور ایجاد کردند، اما می‌توان با توجه به ظرفیت‌ها با این موانع مقابله کرد.

قادری تکیه بر توان داخلی را عامل رفع موانع بین المللی در مبادلات اقتصادی دانست و گفت: تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور کمک می‌کند که بهانه گیری‌های نهادهای بین المللی درباره ایران کم‌رنگ شود.

وی بیانیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران را سیاسی خواند و گفت: ایران با تمام توان از حقوق خود دفاع می‌کند و برای پیشرفت کشور معطل حضور در FATF و یا سازمان‌های بین المللی نمی‌ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برخورد سیاسی با مساله FATF در محافل و مجامع بین المللی باعث شده تا این نهاد در قالب مساله اقتصادی به اهرم و ابزاری برای سیاست‌بازان و سیاستمداران بین المللی تبدیل شود و آنها از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

قادری اظهار کرد: برخی نهادهای بین المللی سعی می‌کنند در شکل‌های مختلفی برای ایران ایجاد محدودیت کنند و در قالب FATF می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن ایران، به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند.

نماینده مردم شیراز بیان کرد: ایران هم می‌تواند با استفاده از ابزارهای اقتصادی مقابله به مثل کرده و نگذارد سیاستمداران مخالف مردم ایران به اهداف خود برسند.

وی افزود: بخشی از محدودیت‌های FATF منطقی است که ایران با پذیرش آنها مخالفتی ندارد، اما در مقابل ایران حاضر به پذیرفتن برخی از مواد این معاهده که موضوعات سیاسی را دنبال می‌کند نیست.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) روز پنجشنبه 29 مهر در بیانیه ای اعلام کرد که نام ایران همچنان در لیست سیاه این کار گروه باقی مانده است. گروه ویژه اقدام مالی از فوریه 2020 در سایه همه‌گیری ویروس کرونا فرآیند بررسی وضعیت کشورهای را که در لیست سیاه قرار داشتند متوقف کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها