میزبانی لبنان و سوریه از تیم ملی ایران با VAR

تیم‌های ملی لبنان و سوریه در هفته پنجم و شش انتخابی جام جهانی با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی از تیم ملی ایران میزبانی خواهند کرد.

میزبانی لبنان و سوریه از تیم ملی ایران با VAR
کد خبر: 519288
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم و ششم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با تیم های لبنان و سوریه دیدار خواهد کرد. شاگردان اسکوچیچ در هر دو دیدار مهمان هستند و در لبنان و اردن (محل بازی‌های سوریه) بازی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا،تیم ملی لبنان که در بیستم آبان در ورزشگاه صیدا بیروت از تیم ملی ایران پذیرایی خواهد کرد، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که در این بازی از کمک داور ویدویی (VAR) استفاده خواهد شد. طبق ادعای رسانه های لبنانی نیز این کشور در حال رایزنی با AFC برای ورود این تکنولوژی به بیروت و استفاده از آن برای بازی با ایران هستند.

همچنین تیم ملی سوریه نیز در آغاز دور برگشت و در هفته ششم بازی ها در امان اردن میزبان ایران است که این تیم هم از کمک داور ویدیویی برای دیدار با تیم ملی ایران استفاده خواهد کرد که این موضوع به سود شاگردان اسکوچیچ هم خواهد شد.

سوریه در بازی اخیر خود مقابل لبنان با حساب 3 بر 2 شکست خورد که در این بازی گل عمر السوما، مهاجم سوریه با تشخیص VAR آفساید اعلام شد.

استفاده از این تکنولوژی در حالی است که ایران در دیدار با کره جنوبی از وجود VAR محروم شد. در حالی که این سیستم اجاره شده بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ داوری را برای استفاده از سیستم مذکور اختصاص نداد.

در نهایت به علت اختلافات داخلی و برخی شایعات مانند دست داشتن برخی از مدیران تابعه رژیم صهیونیستی با شرکت هنگ کنگی سازنده VAR، قرارداد در آستانه فسخ شدن قرار گرفته است.

تیم ملی ایران در هفته هفتم و هشتم انتخابی جام جهانی در بهمن 1400 در ورزشگاه آزادی میزبان عراق و امارات است که گفته می‌شود در صورت نبود این تکنولوژی در ایران، شاید میزبانی از تیم ملی ایران سلب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها