رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد:

واکسن پاستوکووک مجاز برای تزریق در سنین 3 تا 18 سال

رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت: اگر سیاست‌های کشوری به طرفی پیش برود که قرار باشد افراد زیر 12 سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و از موثرترین واکسن‌ها است.

واکسن پاستوکووک مجاز برای تزریق در سنین 3 تا 18 سال
کد خبر: 519394
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۲:۰۵

اعتمادآنلاین| دکتر علیرضا بیگلری، گفت: با توجه به اینکه در دنیا ثابت شده است که واکسیناسیون باعث کاهش بیماری و مرگ و میر می‌شود و با توجه به اینکه در کشور ما هم واکسیناسیون در سطح عمومی در حال رسیدن به آمار خوبی است و با توجه با اطلاعاتی که از سراسر دنیا به دستمان می‌رسد، اغلب کشورهای دنیا به فکر آغاز واکسیناسیون زیر 18 سال هستند و بیش از 10 کشور عمدتا اروپایی واکسیناسیون زیر 18سال را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا،‌او تاکید کرد: اینکار با هدف اینکه ممکن است سویه‌های جدید ویروس عوارض و مرگ‌و میر در زیر 18 سال داشته باشد و از طرفی کودکان و نوجوانان می‌توانند عامل انتقال بیماری به خانواده باشند، انجام می‌شود. اغلب کشورها اول سنین بالای 12 یا 15 را واکسینه کردند که خوشبختانه در ایران هم این اقدام انجام شد و اکنون دو واکسن مجوز مصرف برای بالای 12 سال اخذ کردند.

او ادامه داد: انستیتو پاستور ایران با 100 سال قدمت و در آستانه ورود به قرن دوم فعالیت‌های خود افتخار دارد که واکسن موثری برای 2 تا 18 سال که کارآزمایی بالینی شده و مجوز مصرف دارد را در سبد واکسیناسیون کشور عرضه کند. این واکسن و واکسن سینوفارم فعلا بر اساس سیاست‌های کشوری برای بالای 12 سال مصرف می‌شوند. اگر سیاست‌های کشوری به طرفی پیش رود که قرار باشد افراد زیر 12 سال هم واکسینه شوند، واکسن پاستوکووک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و از موثرترین واکسن‌ها است.

بیگلری تاکید کرد: در مورد واکسن پاستوکووک با توجه به اینکه مطالعات آن آماده انتشار است و یک میلیون و 800 هزار کودک در کشور کوبا بدون هیچ عارضه‌ای این واکسن را دریافت کردند، برای کشور ما هم نقطه امیدی داریم که این واکسن طبق اعتمادی که مردم به واکسن‌های انستیتو پاستور دارند، یکی از موثرترین و ایمن‌ترین واکسن‌هایی باشد که در سنین 3 تا 12 سال همانگونه که برای 12 تا 18 سال استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها