از نواب رئیس تا ارکان قضایی:

جشنواره فعالیت مدیران غیرقانونی در فدراسیون عزیزی‌خادم

براساس بند 8 ماده 67 اساسنامه فدراسیون فوتبال، فعالیت نواب رئیس، سرپرست کمیته داوران و روسای ارکان قضایی این فدراسیون فاقد وجاهت قانونی است، اما عجیب‌تر سکوت اعضای مجمع در قبال این موضوع است.

جشنواره فعالیت مدیران غیرقانونی در فدراسیون عزیزی‌خادم
کد خبر: 519397
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۴۳:۰۴

اعتمادآنلاین| با وجود گذشت 238 روز از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رئیس این مجموعه ورزشی، همچنان تکلیف برخی پست‌ها در مهم‌ترین فدراسیون کشور مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال بدون توجه به مفاد قانونی مندرج در اساسنامه از کنار فعالیت غیرقانونی برخی افراد به سادگی عبور می‌کنند.

به گزارش میزان، براساس بند هشت ماده 67 اساسنامه فدراسیونفوتبال، هرگاه پست دبیرکل یا هر یک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بلاتصدی شود، رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند، برای آن پست به مدت سه ماه، سرپرست تعیین نماید.

به استناد همین بند از اساسنامه فدراسیون فوتبال، فعالیت نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم، سرپرست کمیته داوران و روسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال فاقد وجاهت قانونی است، اما عجیب اینجاست اعضای مجمع فدراسیون در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند و این افراد با وجود منع قانونی به فعالیت خود در این مجموعه ادامه می‌دهند؛ و عجیب‌تر آنجا که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در قبال این تخلف رئیس، سکوت اختیار کرده و هیچ تذکری در این ارتباط به وی ارائه نمی‌کنند، در حالی که برابر بند 13 از ماده 35 اساسنامه فدراسیون فوتبال اعضای هیئت رئیسه موظف به حصول اطمینان از اجرای اساسنامه هستند و تمهیدات مقدمات اجرایی مورد نیاز برای اجرای آن را نیز برعهده دارند.

حال سوالی که برای افکارعمومی به وجود می‌آید این است که با این شرایط و سکوت مرموز آقای رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در برابر این تخلف محرز، چرا اعضای مجمع عمومی فدراسیون نسبت به این ماجرا واکنشی نشان نمی‌دهند و صدای اعتراضی از هیچ یک از آن‌ها شنیده نمی‌شود.

فارغ از ابهامات فراوانی که در خصوص فعالیت غیرقانونی افراد مذکور در این پست‌ها به وجود می‌آید، عواقب حقوقی این اتفاق است. بطوری‎که اگر هر یک از اعضای مجمع و افراد ذینفع در حوزه فوتبال بابت فعالیت غیرقانونی این افراد به نهاد‌های بین‌المللی شکایتی ارائه دهد و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پس از بررسی مستندات متوجه شود فدراسیون فوتبال برخلاف اساسنامه رفتار کرده، عواقب حقوقی سنگینی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

به ویژه که در بین افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون تائیدیه مجمع در حال فعالیت هستند، روسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز دیده می‌شود.

بر اساس بند 4 ماده 62 اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ رئیس، معاون و ارکان قضایی بنابر پیشنهاد هیئت رئیسه فدراسیون، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند در سایر بخش‌های فدراسیون عضویت داشته باشند.

در حالی که در حال حاضر این افراد توسط عزیزی خادم معرفی و بدون تائیدیه مجمع در این پست حضور دارند؛ لذا برابر مفاد مندرج در اساسنامه فعالیت‌های این نفرات و آرای صادره از سوی آن‌ها فاقد وجاهت قانونی است و چنانچه باشگاهی نسبت به این موضوع معترض شود تبعات سنگینی از نظر حقوقی به فوتبال وارد خواهد شد.

با این شرایط باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به پایان دادن به این وضعیت دارند یا همچنان این رویه غلط و نادرست را دنبال می‌کنند تا میزان تخلفات این مجموعه ورزشی به بالاترین حد ممکن برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها