راهکار حقوقی باشگاه‌های لیگ برتری برای شکست سازمان لیگ در پرونده تبلیغات محیطی چیست؟

یک کارشناس حقوقی فوتبال ایران درباره موضوع تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال گفت: موضوع شکایت به فیفا در این خصوص موضوعیت ندارد و بعید است این نهاد بین المللی به این شکایت ورود کند.

راهکار حقوقی باشگاه‌های لیگ برتری برای شکست سازمان لیگ در پرونده تبلیغات محیطی چیست؟
کد خبر: 519399
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۴۶:۴۶

اعتمادآنلاین| مشاور وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی اینترنتی از تلاش باشگاه‌های فوتبال ایران به منظور دستیابی به حقوق خود از محل تبلیغات محیطی دفاع کرد و اظهار داشت: چنانچه این موضوع به اطلاع فدراسیون جهانی فوتبال برسد قطعا مشکلات حقوقی برای فدراسیون فوتبال رخ خواهد داد، چون سیاست گذاری فیفا مبنی بر اهمیت درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال است.

به گزارش میزان، با وجود حمایت تلویحی مشاور وزیر ورزش از سیاست باشگاه‌های لیگ برتری در برابر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مدیران سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند هیچ تغییری در فرایند تبلیغات محیطی انجام نمی‌شود و همانند سابق این امتیاز در اختیار سازمان لیگ خواهد بود.

همزمان با انتشار این بیانیه، منتقدان و کارشناسان واکنش تندی نشان دادند و مدعی شدند سازمان لیگ با ایجاد انحصار قصد دارد سیاست‌های دلخواه خود را در فرایند تبلیغات محیطی به اجرا در آورند، از این رو چنانچه تغییری در روند رفتاری مدیران سازمان لیگ انجام نشود، باشگاه‌ها باید پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام دهند.

با این وجود این پرسش برای اهالی فوتبال به وجود آمد که آیا فیفا در صورت شکایت احتمالی باشگاه‌ها به ماجرا ورود خواهد کرد یا موضوع را رسیدگی نخواهد کرد، یک کارشناس حقوقی فوتبال ایران در این ارتباط به میزان اظهار داشت: موضوع شکایت به فیفا در این خصوص موضوعیت ندارد و بعید است این نهاد بین المللی به این شکایت ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های متقاضی استفاده از امتیاز تبلیغات محیطی می‌تواند در فرایند کسب مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال را با چالش بزرگ حقوقی مواجه کنند و مطمئنا اگر این اتفاق رخ دهد سازمان لیگ مجبور می‌شود امتیاز استفاده از این مزیت را به باشگاه‌ها اعطا کند.

این کارشناس حقوقی فوتبال ایران که تمایلی به ذکر نامش نداشت، توضیح داد: سازمان لیگ برابر قوانین بین المللی چنین حقی ندارند که باشگاه‌ها را از دستیابی به حقوق اولیه خود محروم کنند، به همین دلیل اگر مدیران باشگاه‌ها در جریان بررسی مدارک از سوی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مساله اشاره کنند قطعا آن‌ها مانع از این بی عدالتی خواهند شد و فدراسیون را موظف می‌کنند که این امتیاز را به باشگاه‌ها اعطا کند.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: همانطور که در تمام دنیا باشگاه‌ها از مزیت تبلیغات محیطی بهره می‌برند، باید این اتفاق نیز در فوتبال ایران رخ دهد، اما وقتی برابر این مساله مقاومت صورت می‌گیرد، باید با کمک گرفتن از روش‌های قانونی فدراسیون و سازمان لیگ را وادار کرد تا به قانون تن دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها