کد خبر: 519403
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۷:۵۷
| |

رونمایی از سامانه «استعدادیابی مدیران صالح کارآمد»

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور سامانه «استعدادیابی مدیران صالح کارآمد» (امصاک) را رونمایی کرد.

رونمایی از سامانه «استعدادیابی مدیران صالح کارآمد»
کد خبر: 519403
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۵۷:۵۷

اعتمادآنلاین| سامانه استعداد یابی مدیران صالح کارآمد با حضور «میثم لطیفی» رییس سازمان اداری و استخدامی و سید «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان اداری و استخدامی در این مراسم با بیان اینکه در گذشته بانک اطلاعات مدیران در سازمان اداری و استخدامی راه‌اندازی شده بود، اما به روز نبود و فراز و فرودهایی داشت، گفت: سامانه امصاک (سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد) برای شناسایی و به‌کارگیری افراد کارآمد راه‌اندازی شده است.

لطیفی افزود: این سامانه باید یک جریان پویا بوده و استمرار داشته باشد.

وی اظهارداشت: شایسته سالاری دارای مراحل شایسته پروری، شایسته شناسی، شایسته گزینی و شایسته گماری است و با راه‌اندازی این سامانه در واقع در مرحله شایسته‌شناسی هستیم.

معاون رییس جمهور افزود: به کمک این سامانه قرار است بهترین‌ها را شناسایی و در عمل از آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: البته این سامانه در مرحله آزمایشی در انتخاب مدیران بنیاد شهید و ایثارگران اجرا می‌شود و سپس به سایر دستگاه‌ها تسری می‌یابد.

در ادامه این مراسم رییس بنیاد شهید گفت: نقطه قوت کشورهای پیشرفته و غیرپیشرفته در نظام اداری است و برای اصلاح امور باید نظام جامع شفافیت را اجرا کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: استعدادیابی کافی نیست و بلکه باید افراد آموزش‌های لازم را نیز دریافت کنند و مدیرانی که می‌خواهند ارتقا یابند باید دوره کارآموزی را سپری کنند و دوره مدیریت مستقل برای آنها درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باید بانک اطلاعات مدیران راه‌اندازی شود و این بانک همواره فعال باشد و ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

ناصر فخاری سرپرست سازمان اقتصادی کوثر درخصوص سامانه مذکور گفت: در این سامانه که فاز نخست آن بر شناسایی نیروهای شایسته موجود در داخل سازمان برای عضویت غیرموظف در هیات‌ مدیره برخی از شرکت‌های تابعه تمرکز کرده است، بر شناسایی و ارزیابی علمی و عملی استعداد کارکنان تمرکز شده است.

وی افزود: هدف نهایی ما بهره‌گیری از عناصر سه‌گانه سرمایه انسانی «شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته‌ سالاری» است تا بتوانیم نظام کلی عدالت اداری و شایسته سالاری را در این سازمان حاکم کنیم.

در پایان این مراسم سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد رونمایی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها