فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس:

گروسی از همان روز اول درصدد پرونده‌سازی علیه ایران بود / «گروسی» حق دیدار با رئیسی را ندارد/ سایت «تسا» توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده/ باید موارد امنیتی برطرف شود تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود/ تجربه می‌گوید «گروسی» جزئیات اطلاعات را در اختی

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سفر گروسی به ایران گفت: او از همان روز اول انتخاب نماینده انحصاری، در صدد پرونده‌سازی علیه ایران بوده است. درخواست گروسی برای دیدار با رئیس‌جمهور در حیطه خواسته‌های او نیست؛ گروسی درنهایت می‌تواند با رئیس سازمان انرژی اتمی و همتایان خود دیدار کند.

گروسی از همان روز اول درصدد پرونده‌سازی علیه ایران بود / «گروسی» حق دیدار با رئیسی را ندارد/ سایت «تسا» توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده/ باید موارد امنیتی برطرف شود تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود/ تجربه می‌گوید «گروسی» جزئیات اطلاعات را در اختی
کد خبر: 519425
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فریدون عباسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: آژانس در آخرین مجادلات ادعا می‌کند که می‌خواهد از وضعیت دوربین‌های خود در سایت تسا مطلع شود؛ این سایت هسته‌ای توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده است. ما می‌گویم باید موارد امنیتی برطرف گردد تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود؛ پرونده‌های گذشته نشان داده که حتی اگر آژانس به‌قصد جاسوسی نیز وارد نشود، جزئیات اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داده و باعث تحرک آن می‌شود.

به گزارش دیده بان ایران، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سفر گروسی به ایران گفت: او از همان روز اول انتخاب نماینده انحصاری پرونده سازی علیه ایران بوده است.

عباسی ادامه داد: آژانس به تأسیساتی که به‌عنوان سایت هسته‌ای از سوی ایران معرفی‌شده است، بازدیدهای دوره‌ای و سرزده دارد. مدل بازدیدها، بستگی به نوع فعالیت‌های آن سایت دارد و نوع بازدید نیز بر طبق NPT صورت می‌پذیرد.آژانس در آخرین مجادلات ادعا می‌کند که می‌خواهد از وضعیت دوربین‌های خود در سایت تسا مطلع شود؛ این سایت هسته‌ای توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده است. ما می‌گویم باید موارد امنیتی برطرف گردد تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود؛ پرونده‌های گذشته نشان داده که حتی اگر آژانس به‌قصد جاسوسی نیز وارد نشود، جزئیات اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داده و باعث تحرک آن ه می‌شود، ازاین‌رو تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این دوربین‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و ما باید تصمیم بگیریم که سطح دسترسی را در چه حدی تعیین کنیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره درخواست دیدار گروسی با رئیسی گفت: مدیرکل آژانس مأموریت گفت‌وگوی سیاسی ندارد و آژانس یک سازمان تخصصی است.

درخواست گروسی برای دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان در حیطه خواسته‌های او نیست؛ گروسی درنهایت می‌تواند با رئیس سازمان انرژی اتمی و همتایان خود دیدار کند؛ هدف مدیرکل آژانس از ارائه چنین درخواست‌های نامعقول بالا بردن سطح تماس برای بهره‌برداری سیاسی است. تجربه به ما نشان داده است که آن‌ها پس از بازدید از ایران معمولاً برای خوشایند کشورهای دیگر حرف‌هایی می‌زنند.

ما باید منافع خودمان و مصلحت خود را در ارتباط خارجی در نظر بگیریم و انتظار نداشته باشیم که آن‌ها با ما دوستی داشته باشندم باید مطابق مصوبه مجلس (قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها) برخورد کنیم، یعنی نباید دسترسی بیش از آنکه مجلس اجازه داده است را به بازرسان آژانس بدهیم، مگر آنکه ما توافق جدیدی با آن‌ها صورت بپذیرد. یعنی غربی‌ها به تعهدات برجامی عمل کنند، ما هم به تعهدات گذشته برگردیم، در غیر این صورت آن‌ها حق بهره‌برداری از دوربین‌های غیر از پادمان نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها