کد خبر: 519461
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۴۱:۳۸
| |

فدراسیون تنیس همچنان مستاجر زمین دارها/ تیم ملی نه خوابگاه دارد نه زمین

رییس فدراسیون تنیس گفت: برای صعود از گروه سه آسیا باید ملزوماتی فراهم باشد و این در شرایطی است که فدراسیون فاقد امکانات است و حتی یک زمین برای تمرین تیم ملی ندارد.

فدراسیون تنیس همچنان مستاجر زمین دارها/ تیم ملی نه خوابگاه دارد نه زمین
کد خبر: 519461
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| داود عزیزی درباره ی صعود تیم ملی تنیس ایران به گروه سه دیویس کاپ آسیا بیان کرد: سطح تنیس ایران گروه چهار آسیا نبود و می تواند گروه دو آسیا باشد. زمانی که من فدراسیون را تحویل گرفتم در گروه چهار بودیم و یک سال مسابقات دیویس کاپ به دلیل کرونا به تعویق افتاد و سپس که مسابقات برگزار شد با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه با اقتدار توانستیم به گروه سه آسیا صعود کنیم. البته در گروه سه کارمان سخت تر است و تیم ها شرایط خاص تری دارند. با وضعیت فدراسیون که فاقد امکانات است باید خیلی سخت برنامه ریزی کنیم که به موفقیت برسیم. همچنین باید با وزرت ورزش مذاکره کنیم تا تکلیف زمین های تنیس فدراسیون را مشخص کند.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: شرکت توسعه و تجهیز عمده زمین های تنیس را واگذار کرده است و اجاره دریافت می کند. اگر برای وزارت ورزش، بخش قهرمانی مهم است که می‌دانم هست باید در این رابطه تجدید نظر کند و بخش از زمین های تنیس را برگرداند تا حداقل ما مشکلی برای برگزاری ابتدایی ترین مسابقات خود نداشته باشیم.

عزیزی در مورد امکان صعود از گروه سه آسیا به گروه دو گفت: گروه سه، گروه سختی است. اگر به ترکیب تیم ملی نگاه کنید میانگین سن تیم ایران 22 سال بود که نشان از آینده روشن دارد. با استفاده از این جوان ها و جوان های بعدی تلاش می کنیم این اتفاق را رقم بزنیم. در ترکیب تیم ما بازیکن 16 ساله بود که البته بازی نکرد اما خواستیم با فضای دیویس کاپ آشنا شود و ترسش بریزد.

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که فکر می کند پروسه تکراری صعود و سقوط به گروه سه و چهار آسیا دیگر تمام شده و ایران بتواند روند صعودی داشته باشد، تصریح کرد: قاعدتا برای این هدف باید ملزوماتی داشته باشیم. قبلا فدراسیون امکانات سخت افزاری خوبی داشت اما الان هیچ کدام را ندارد. یک زمین برای تمرین تیم ملی ندارد و باید اجاره کند.

خوابگاه ندارد و برای اردوی کیش هزینه هنگفتی بابت هتل پرداخت کردیم. وقتی انتظاراتی از تیمی وجود دارد باید ملزومات آن نیز فراهم شود. وزارت ورزش انتظار قهرمانی دارد و باید در بخش قهرمانی هزینه کند.

او افزود: عمده بدهی فدراسیون به شرکت توسعه و تجهیز پرداخت شده است و از 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بدهی فقط 900 میلیون تومان آن باقی مانده است. برای برگزاری ساده ترین کمپ های تمرینی محتاج زمین دار ها هستیم هر چند بخش خصوصی کمک کرد اما انتظاری که از وزارت ورزش و شرکت توسعه داشتیم در دولت قبل برآورده نشد.

رییس فدراسیون تنیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به تغییرات در شرکت توسعه و تجهیز، قرار نیست دوباره برای گرفتن زمین های تنیس وارد مذاکره شود، تاکید کرد: با توجه به تغییرات تازه در شرکت توسعه و تجهیز، هفته بعد مذاکراتم را با این شرکت و وزارت ورزش انجام می دهم تا به نتیجه برسم.

او در مورد نرفتن انوشا شاهقلی به بحرین برای حضور در مسابقات دیویس کاپ با وجود اینکه نامش در لیست بود، تصریح کرد: انوشا شاهقلی بازیکن بزرگ و اخلاق مداری است بنا بر تشخیص کادرفنی که تصمیم گرفت از علی یزدانی در ترکیب چهار نفره استفاده کند، شاهقلی هم تصمیم گرفت خارج از مسابقه از تیم حمایت کند و باید از او تشکر کنم که بسیار حرفه‌ای و اخلاق مدارانه عمل کرد.

عزیزی در مورد مشغله کاری زیاد روابط بین الملل فدراسیون و اینکه اکثر اوقات در خارج از ایران به سر می برد، گفت: دنیای تکنولوژی امروز الزام ماندن افراد در یک جا را بی معنا کرده است و امور فدراسیون از طریق ایمیل انجام می شود و لزومی ندارد حتما فرد در فدراسیون مستقر شود. مسئول امور بین الملل هم تا الان کارش را خوب انجام داده و به نظرم کاری که از او خواسته شده را انجام داده است.

رییس فدراسیون تنیس در مورد شانس تنیس برای اعزام به بازی های آسیایی 2022 تصریح کرد: مکاتبه ای با وزارت ورزش و آقای علی‌نژاد داشتم و اعلام کردم تنیس توانایی این را در خود می بیند که در بازی های آسیایی شرکت کند. برنامه ها را اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ شان هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها