از ارزان‌ترین تا گران‌ترین گوشی‌های گلکسی

امروزه سامسونگ برای هر قشر یا گروهی، با هر رده سنی، هر جنسیت، هر دامنه قیمت و هر انتظاراتی یک گوشی هوشمند طراحی و روانه بازار کرده است. حال با این‌همه گوشی با مدل‌ها و قابلیت‌های گوناگون و دامنه‌های قیمت متنوع، انتخاب گوشی‌ای که بتواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند.

از ارزان‌ترین تا گران‌ترین گوشی‌های گلکسی
کد خبر: 519485
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۳۴:۲۳

اعتمادآنلاین| گوشی قدیمی‌تان خراب شده یا دیگر از برنامه‌های الزامی پشتیبانی نمی‌کند؟ خیلی وقت است که می‌خواهید گوشی خود را تعویض کنید؟ یا اینکه کودک‌تان بزرگ شده است و به لطف کلاس‌های مجازی به‌خرج افتاده‌اید و باید یک گوشی برای فرزندتان تهیه کنید؟ در چنین شرایطی که خرید یک گوشی جدید الزامی است و با توجه به وضعیت امروز بازار گوشی‌های هوشمند، وسواس در انتخاب از یک امر محافظه‌کارانه به یک امر الزامی بدل شده است.

امروزه دیگر جایی برای آزمون و خطا یا انتخاب‌های نسنجیده باقی نمانده است. اگر کار به خرید یک گوشی هوشمند رسیده است، باید مطمئن شوید گوشی‌ای را انتخاب می‌کنید که ارزش ریال به ریال پولی که برای آن هزینه می‌کنید را داشته باشد.


سامسونگ یکی از برندهاییست که از شروع این صنعت تا کنون حضور پررنگ و بسیار مؤثری داشته است. سامسونگ هرساله با عرضه‌ی چندی از بهترین گوشی‌های این عرصه توانسته است طی سالیان، جایگاه خود را در این بازار تثبیت کند. برند سامسونگ تا همین چند سال پیش 90 درصد تمرکز خود را روی گوشی‌های پرچمدار خود، یعنی گوشی‌های سری S و گوشی‌های سری Note گذاشته بود. در کنار این‌ها سری‌های دیگری هم مانند سری Core و J مشاهده می‌شد که با عرضه‌ی چند مدل جای خود را به سری‌های دیگر می‌دادند.

اما امروزه سامسونگ برای هر قشر یا گروهی، با هر رده سنی، هر جنسیت، هر دامنه قیمت و هر انتظاراتی یک گوشی هوشمند طراحی و روانه بازار کرده است. حال با این‌همه گوشی با مدل‌ها و قابلیت‌های گوناگون و دامنه‌های قیمت متنوع، انتخاب گوشی‌ای که بتواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند. ممکن است کاری سخت و گمراه‌کننده به‌نظر برسد. در ادامه‌ی این مقاله با مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ، کاربری، و قیمت‌شان آشنایتان می‌کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

گوشی سامسونگ

سری Galaxy Note

حتی اگر تا حدی با صنعت گوشی‌های هوشمند آشنایی داشته باشید حتماً با گوشی‌های سری Note سامسونگ نیز غریبه نخواهید بود. صفحه نمایش بزرگ و قلم جادویی این سری گوشی‌ها از به‌یادماندنی‌ترین و جذاب‌ترین پدیده‌هایی هستند که این صنعت تاکنون به‌ خودش دیده است. درواقع سری Note از بدو ورودش به عرصه گوشی‌های هوشمند، تا همین امروز، با هر مدلی که ارائه داده است قواعد بازار را نیز دستخوش تغییر کرده است. حتی طرفداران پر و پا قرص آیفون هم نمی‌توانند اشتیاق خود برای تجربه کردن کار با قلم S Pen را انکار کنند. طراحی مسحور کننده، دوربین‌های قدرتمند و سخت‌افزار توانا همیشه از ویژگی‌های بارز گوشی‌های سری Note بوده‌اند.
سامسونگ اما طی اقدامی غافلگیرکننده اعلام که کرد که تولید سری Note را متوقف خواهد کرد و گوشی‌های خانواده Note 20، آخرین گوشی‌های این سری خواهند بود. بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که شیفته‌ی قابلیت‌ها و کاربری‌های شگفت‌انگیز گوشی‌های سری Note شده‌اند، بهتر است کمی عجله کنید زیرا بعد از این دیگر خبری از گوشی‌های سری Note نخواهد بود. ولی نباید فراموش کرد که پرچمداران سری Note گران‌ترین گوشی‌های برند سامسونگ هستند. گوشی Galaxy Note 20 Ultra با قیمت سرسام‌آور 1300 دلار، گران‌ترین گوشی سامسونگ (بدون احتساب گوشی‌های سری Z) است.

گوشی سامسونگ

سری Galaxy S

سری S درواقع اصلی‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ است. سامسونگ کار خود در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند را با این سری آغاز کرد. گوشی‌های سری S در کنار گوشی‌های سری Note همیشه پذیرای نوآوری‌ها و پیشروی‌های سامسونگ بوده است. به‌عنوان مثال می‌توان به اولین استفاده سامسونگ از فناوری ضدآب در گوشی Galaxy S5 و اولین طراحی لبه خمیده در گوشی Galaxy S6 Edge اشاره کرد. هم‌اکنون سامسونگ با گوشی‌‌های خارق‌العاده خانواده Galaxy S21 کولاک کرده است. بیراه نیست اگر بگوییم گوشی Galaxy S21 Ultra بهترین گوشی اندرویدی است که می‌توانید در بازار بیابید. طراحی چشم‌نواز، باتری شگفت‌انگیز، دوربین حیرت‌آور و سخت‌افزار بی‌همتا؛ هرچه خوبان همه دارند گوشی Galaxy S21 Ultra یک‌جا دارد! این گوشی با قیمت 1200 دلار در جایگاه سوم گوشی‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد. قیمت گوشی‌ سامسونگ خانواده S21 از 800 دلار شروع و تا 1200 دلار پیش می‌رود.

سری A

گوشی‌های سری A جدی‌ترین بازیکنان سامسونگ در رقابت با گوشی‌های میان‌رده پرطرفدار بازار هستند. گوشی‌های سری A طراحی شدند تا غفلت سامسونگ در زمینه گوشی‌های میان‌رده را جبران کنند. جذابیت سری A گوشی‌های سامسونگ در این است که تقریباً هرنوع مصرف‌کننده با هر انتظاراتی را پوشش می‌دهد. ریشه‌ی سری A به گوشی پرطرفدار Galaxy Alpha باز می‌گردد. بارزترین مؤلفه‌ی گوشی‌های سری A، باتری فوق‌العاده و عملکرد روان آن‌هاست. درست است که برخی مدل‌های سری A قادر به اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا نیستند (هرچند این گوشی‌ها اصلاً برای این کار طراحی نشده‌اند)، ولی می‌توانید با خیال راحت به گشت‌ و گذار در اینترنت یا گپ و گفت با دوستان‌تان بپردازید و مطمئن باشید که گوشی‌تان هنگ نخواهد کرد. البته مدل‌های بالاتر سری A مانند گوشی Galaxy A71 دست‌کمی از پرچمداران سامسونگ ندارند. آخرین گوشی‌های این سری، گوشی‌های گلکسی A02، A02s، A12، A22، A32، A42، A52 و A71 هستند. دامنه قیمت گوشی سامسونگ در این سری از 35 دلار شروع و تا 530 دلار ادامه می‌یابد.

سری Galaxy M

سامسونگ توجهش به طیف گوناگون مصرف‌کنندگان را با عرضه‌ی سری M یک مرحله بالاتر برده است. گوشی‌های سری M درواقع طراحی شده‌اند تا با کمترین قیمت، بهترین کیفیت را در اختیار کاربران قرار بدهند. اکثر گوشی‌های سری Galaxy M در دسته‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت یا رده‌پایین دسته‌بندی می‌شوند. سری Galaxy M برای اولین بار در ماه فوریه سال 2019 با گوشی‌های Galaxy M10 و M20 به کاربران معرفی شد. این گوشی‌ها در همان ابتدای کار با ظرفیت باتری بالا و ماژول دوربین چند-لنزه‌شان توانستند توجه کاربران فراوانی را جلب کرده و به فروش خوبی دست پیدا کنند. اگر به‌دنبال گوشی‌ای هستید که به‌خوبی از پس کارهای روزانه‌تان بربیاید، نیازی به نگرانی برای حجم باتری‌اش نداشته باشید، بازی‌های معمولی را اجرا کند، و در دورهمی‌ها بتواند خاطرات‌تان را ثبت کند، اما نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی بکنید، گوشی‌های سری M بهترین انتخاب شماست‌. البته که گوشی Galaxy M51 توانسته پا را فراتر از مرز‌های سری M گذاشته و به یک گوشی میان‌رده خوب تبدیل بشود. قیمت گوشی‌های سری M از 96 دلار آغاز و تا 400 دلار ادامه می‌یابد.

جمع‌بندی

حال که با تمام سری‌های گوشی‌های سامسونگ آشنا شدیم می‌توانیم به‌راحتی با توجه به نیازها و انتظارات‌مان، دریابیم که در کدام سری باید به‌دنبال گوشی مورد نظرمان بگردیم. حال تنها چیزی که باقی می‌ماند، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر و مطمئن است. موبایل‌کمک کار را برای شما آسان کرده است. با خرید از موبایل کمک خیال‌تان از بابت اصالت کالا و قیمت آن آسوده خواهد بود. تنها کافیست به فروشگاه اینترنتی موبایل‌کمک مراجعه کرده و گوشی موردنظرتان را سفارش دهید. موبایل‌کمک باقی کارها را برایتان انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها