کد خبر: 519659
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۰:۲۲:۰۰
| |

اردوغان: ایروان خواهان روابط با آنکاراست اول روابطش با باکو را اصلاح کند

رئیس‌جمهور ترکیه در سفر خود به جمهوری آذربایجان گفت اگر ارمنستان حسن نیت صادقانه نسبت به باکو نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی‌سازی روابط آنکارا و ایروان وجود نخواهد داشت.

اردوغان: ایروان خواهان روابط با آنکاراست اول روابطش با باکو را اصلاح کند
کد خبر: 519659
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (سه‌شنبه) گفت که ارمنستان اگر خواهان روابط بهتر با آنکارا است، باید روابط خود را با جمهوری آذربایجان اصلاح کند.

به گزارش فارس، ترکیه و ارمنستان روابط دیپلماتیک به دلیل خصومت‌های گذشته ندارند و روابطشان اخیراً به دلیل حمایت ترکیه از باکو در مسئله قره‌باغ بدتر شده است.

به گزارش روزنامه «حریت» ترکیه، اردوغان روز سه‌شنبه در سفر به جمهوری آذربایجان شرایطی را در صورتی که ایروان خواهان روابط بهتر با آنکارا باشد، تعیین کرد.

اردوغان گفت: اگر ارمنستان حسن نیت صادقانه نسبت به جمهوری آذربایجان نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان وجود نخواهد داشت.

وی پس از شرکت در افتتاحیه فرودگاه جدید در منطقه «فیزولی» جمهوری آذربایجان که در خلال جنگ شش هفته‌ای سال گذشته بازپس گرفته شد، در یک کنفرانس خبری گفت: ترکیه در مقابل اقدامات ارمنستان برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، متقابلاً اقدام خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها