کد خبر: 519688
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۹:۲۶
| |

«زنگ تفریح» در آلمان، انگلستان، شیلی و کلمبیا به نمایش درمی‌آید

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه ‌آزاد در پنجاهمین حضور جهانی در بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی «جهان زنان» برلین روی پرده می‌رود.

«زنگ تفریح» در آلمان، انگلستان، شیلی و کلمبیا به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 519688
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۹:۲۶

اعتمادآنلاین| بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی جهان زنان برلین (Filmfest FrauenWelten) امروز 5 آبان (برابر با 27 اکتبر میلادی) رسما آغاز به کار می‌کند و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته‌ی نوید نیکخواه آزاد در بخش «تمرکز بر ایران» این رویداد روی پرده می‌رود. در این بخش، فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، و «ملاقات» ساخته آزاده موسوی نیز برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش اعتماد آنلاین، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» سال گذشته با نام اسپانیایی «El Recreo» در مسابقه بین‌الملل بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینه لبو» شیلی (Festival Internacional de Cine de Lebu) که مورد تأیید آکادمی اسکار، به رقابت پرداخت. این فیلم امروز ساعت هشت شب به وقت سانتیاگو در در وب‌گاه رسمی این جشنواره برای مخاطبان رایگان به‌نمایش درمی‌آید و نمایش برخطِ آن به مدت چهل و هشت ساعت ادامه خواهد داشت.


همچنین، مصاحبه‌ی اختصاصی نوید نیکخواه آزاد (کارگردان فیلم) با این جشنواره اسکاری پس از نمایش فیلم در صفحه اینستاگرام «سینه لبو» برای اولین بار پخش خواهد شد.

این فیلم کوتاه در ادامه‌ی حضورهای موفق جهانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «پوربک» در انگلستان و جشنواره بین‌المللی «مونتس د ماریا» در کلمبیا برای کسب جوایز اصلی به رقابت می‌پردازد.

جشنواره فیلم «پوربک» (Purbeck Film Festival) طولانی‌ترین جشنواره فیلم روستایی در انگستان لقب گرفته است. بیست و چهارمین دوره این رویداد 30 مهر (برابر با 22 اکتبر میلادی) آغاز به کار کرد و تا 15 آبان (برابر با 6 نوامبر) ادامه خواهد یافت. «زنگ تفریح» نماینده ایران در این جشنواره است. برگزیدگان مسابقه فیلم کوتاه «پوربک» جمعه 7 آبان (29 اکتبر) در آمفی تئاتر «مولِم» در شهر سوانج انگلستان معرفی خواهند شد.

فیلمِ نیکخواه آزاد، همچنین، در بخش مسابقه بین‌الملل دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «مونتس د ماریا» (Festival Audiovisual de Los Montes de MarÍa) معروف به فاما (FAMMA) برای کسب جایزه اصلی این رویداد معروف به «CINTA DE DUEÑOS» به رقابت می‌پردازد. این جشنواره امروز رسما آغاز به کار می‌کند و تا 8 آبان (برابر با 30 اکتبر میلادی) ادامه خواهد یافت.

«زنگ تفریح» با نام بین‌المللی «The Recess» پنجاه حضور جهانی را پشت سر گذاشته و هفت جایزه جهانی کسب کرده است. این فیلم برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

«زنگ تفریح» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول شرکت پخش بین‌المللی «شمید فیلم» است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها