کد خبر: 519754
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۹:۴۸
| |

«گشت ارشاد ۳» فعلا اکران نمی‌شود

«قهرمان» ناجی گیشه پاییزی

اضافه شدن فیلم‌های جدید به چرخه اکران شاید امیدواری برای زنده‌شدن دوباره اکران‌ها باشد، اما به‌زعم برخی نیز این نوع اکران نمی‌تواند از ترافیک فیلم‌های در صف نمایش بکاهد و در این میان بسیاری از فیلم‌ها یا از دایره گردونه اکران خارج می‌شوند یا به شکل نادرست اکران خود را پشت سر می‌گذارند.

«قهرمان» ناجی گیشه پاییزی
کد خبر: 519754
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۹:۴۸

اعتمادآنلاین| مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش از اکران فیلم‌های جدید خبر داده و زمان اکران 10فیلم سینمایی را اعلام کرده است، اما شایسته به زمان اکران «گشت ارشاد 3» یا همان «گشت3» اشاره‌ای نمی‌کند

به گزارش همشهری، درحالی‌که قرار بود جدیدترین ساخته سعید سهیلی همزمان با فیلم «قهرمان» نمایش خود را آغاز کند.

گشت3 در محاق


دلیل عدم‌اکران این فیلم از سوی شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی ارجاع داده شده، اما دلیل عدم‌نمایش فیلم می‌تواند حضور یک بازیگر زن در این فیلم باشد؛ بازیگر تازه‌کاری که بعد از سریال «پدر» و حواشی که ایجاد کرد، نامش شنیده شد و در سال‌های 98و 99در فیلم‌هایی چون «خوب، بد، ‌جلف: ارتش سری 2» و «گشت 3» بازی کرده است. به‌نظر می‌رسد مهاجرت این بازیگر و زندگی‌اش در فضای مجازی باعث شده که سازمان سینمایی فعلا از اکران فیلم جلوگیری کند. با توجه به فروش گشت‌ارشاد 1و 2، «گشت 3» درصورت اکران می‌توانست جزو فیلم‌های پرفروش 1400باشد.


قهرمان ؛ شانس جدید گیشه

«قهرمان» اصغر فرهادی از 5آبان‌ماه اکرانش را در هنر شهر آفتاب شیراز آغاز کرده؛ فیلمی که نماینده ایران در اسکار است. این فیلم توانسته نزدیک به 200میلیون تومان فروش داشته باشد؛ این در حالی است که فروش اکران‌های شب در سینما حساب نشده است. اکران فیلم از امروز (چهارشنبه) در بیش از 100سالن آغاز می‌شود که می‌تواند شانس بزرگ گیشه اکران پاییزی باشد.



چیدمان اکران فیلم‌های جدید

قرار است که 10فیلم سینمایی از 12آبان‌ماه تا ابتدای دی‌ماه به نوبت روی پرده روند. به‌گفته شایسته فیلم‌هایی که قرار است پس از «قهرمان» روی پرده سینماها بروند، عبارتند از: « تومان» ساخته مرتضی فرشباف از 12 آبان، «آپاچی» آرش معیریان از 26 آبان، «شهر گربه‌ها» سیدجواد هاشمی از 3آذر، «آتابای» نیکی کریمی از 3آذر، «ملاقات با جادوگر» جمشید بهرامیان از 10 آذر، «جوجه تیغی» مستانه مهاجر از 10 آذر، «بندر بند» منیژه حکمت از 12 آذر، «بی‌همه‌‌چیز» محسن قرایی از 17آذر، «تی‌تی» آیدا پناهنده از 24 آذر و «عروسی مردم» مجید توکلی از اول دی‌ماه. باید دید چه تعداد از فیلم‌های باقیمانده از جشنواره فیلم فجر به اکران می‌رسند.

دیدار رئیس سازمان سینمایی با سینماداران

روز گذشته اعضای انجمن سینماداران با محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی دیدار کردند. در این دیدار پس از اظهارات و درخواست‌های اعضای انجمن سینماداران، قرار شد تا راهکارها و پیشنهادها به‌صورت مکتوب ارائه شود و راهکارها تنها، از منظر بخش خصوصی نباشد. خزاعی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «سینماداری باید از شیوه سنتی خود خارج شود. شایسته است با طراحی برنامه‌های جانبی و سطح‌بندی، پیش‌بینی کارت‌های مخصوص، ایجاد باشگاه مخاطبان، به‌کارگیری مدل‌های بازاریابی و تبلیغات مناسب، درجه‌بندی سینماها و... از الگوی سنتی مدیریت سینماداری فاصله بگیریم. خانواده‌ها اغلب به‌دنبال سینماهای مجهز و مدرن هستند. باید دید راهکارهای علمی برای جذب مخاطب به جز شیوه‌های تدوین شده و کلاسیک چیست؟» خزاعی همچنین پیشنهاد داد تا راهکارهایی برای سالن‌های مخروبه داده شود. وی توضیح داد: «با توجه به پیشنهادها سعی می‌کنیم تا با گفت‌وگو با مسئولان شهرداری بخشی از مشکل را حل کنیم. من اجازه تخریب سالن را نمی‌دهم؛ مگر اینکه در ازای آن مکان فرهنگی دیگری به‌عنوان معوض به کشور اضافه شود و برای این امر باید برنامه مدونی به ما بدهید و لازم است به سرمایه معنوی و وجهه نوستالژیک این سینماها فکر کنیم.»

فروش فیلم‌ها به روایت آمار


در سامانه مدیریت فروش و اکران فروش سال 1400 تاکنون حدود 26میلیارد تومان با حضور بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر تماشاگر ثبت شده است.

تیر‌ماه بود که فیلم «دینامیت» اکران شد؛ فیلمی که قرار بود شکست اکران نوروزی را جبران کند. فیلم کمدی «دینامیت» را مسعود اطیابی کارگردانی کرده و با داشتن بیش از 350سالن سینما، در 5‌ماه گذشته بیش از 17میلیارد تومان فروش داشته است. به‌گفته سازندگان فیلم، قرار است «دینامیت» تا پایان سال اکران خود را داشته باشد.

به‌دلیل شرایط کرونایی فیلم‌هایی که از ابتدای امسال روی پرده رفتند، همچنان در برخی سینماها در حال اکران هستند، ولی از بین فیلم‌هایی که مدتی قبل روی پرده رفتند، فیلم« درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز 2میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته است. این فیلم بیش از 250سالن برای اکران در اختیار دارد و از ششم آبان سال گذشته اکران خود را آغاز کرده است. فیلم‌هایی چون «تک تیرانداز» علی غفاری، «لاله» و «مدیترانه» هم با توجه به اکرانی که دارند نتوانستند فروش خوبی در گیشه به‌دست بیاورند.

از دیگر فیلم‌هایی که اکرانش آبان سال گذشته شروع شده، «خورشید» مجید مجیدی است؛ فیلمی که با داشتن بیش از 250سالن توانسته یک‌میلیارد و 600میلیون تومان فروش داشته باشد.

فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم تاکنون 350 میلیون تومان فروش داشته و بسیاری از سینمادارها امیدوارند استقبالی که مخاطبان در روزهای گذشته از سینماها داشته‌اند، اکران فیلم‌های جدید گیشه را رونق دهد و میزان فروش فیلم‌های قدیمی‌تر نیز افزایش یابد. این فیلم 150سالن برای اکران دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها