معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد:

اولویت معاونت زنان بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دراولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده گفت: توانمندسازی و کارآفرینی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های معاونت زنان است.

اولویت معاونت زنان بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
کد خبر: 520059
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۰:۵۹:۵۳

اعتمادآنلاین| انسیه خزعلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم که با هدف بررسی اولویت ها و مشکلات مربوط به زن و خانواده ضمن تاکید بر همکاری با ستاد ملی زن و خانواده و برگزاری منظم این جلسات، عنوان کرد: در حال برنامه ریزی‌هایی برای بهبود و ارتقاء جایگاه معاونت زنان و خانواده هستیم. همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور در این مدت، توجه به مسائل زن و خانواده، تدوین قوانین و لوایحی بود که بتواند این جایگاه را ارتقاء و آسیب های این حوزه را کم و تا حد امکان از آن جلوگیری کند، همچنین تلاش برای ازدواج جوانان، پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب های ناشی از آن، بوده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: این معاونت تدوین و عملیاتی کردن برنامه هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی، خصوصاً برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است؛ علاوه بر این برنامه‌هایی نیز برای اقشار محروم و کسانی که تمایل دارند به شیوه عزتمندانه ای زندگی خود را اداره کنند، تدارک دیده خواهد شد.

وی افزود: اما برنامه دوم و مهمی که معاونت زنان و خانواده در دستور کار قرار می‌دهد، جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله؛ طلاق، اعتیاد و بسیاری از مواردی که ریشه در مسائل اقتصادی دارند؛ است.

خزعلی گفت: امیدوار هستیم با برگزاری این نشست ها در مرحله اول در تدوین قوانین حوزه زن و خانواده که از ارکان مهم و زیربنایی است، قدم مثبث برداشته شود. همچنین با همکاری و همفکری، ارائه ایده و نظرات صاحبنظران و فعالان این حوزه، بتوانیم راهکار موثری را دریابیم.

وی بیان کرد: در این جلسه به بحث زنان ورود خواهیم کرد، چراکه مسائل زنان به صورت مستقل نیز باید دیده شود و مشکلات آنان مرتفع گردد و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و تاثیر گذار آن زن است، نیز به طور جدی ورود خواهیم کرد.

خزعلی ادامه داد: بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است؛ پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان، با دیدگاه ها، گروه ها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود را در ارائه راهکار مناسب در آسیب ها ارائه نمایند.

وی اذعان کرد: اکنون به صورت جدی به بحث زنان وارد شدیم، چراکه مسائل زنان باید دیده شود و مشکلات آنان نیز مرتفع گردد و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و موثر برای زنان است، به طور جدی ورود خواهیم کرد.

خزعلی ادامه داد: بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است. پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان، با دیدگاه ها، گروهها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود به روند ارائه راهکار در زمینه فرهنگی و علمی کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها