بررسی راهکارهای مقابله با سقط غیرقانونی در دیدار اعضای کمیسیون بهداشت با اژه‌ای

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح موضوعاتی همچون سقط غیرقانونی و حقوق کم پزشکان و کارمندان پزشکی قانونی و قوه قضائیه در دیدار با رییس قوه قضاییه خبر داد.

بررسی راهکارهای مقابله با سقط غیرقانونی در دیدار اعضای کمیسیون بهداشت با اژه‌ای
کد خبر: 520489
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۹:۵۴

اعتمادآنلاین| زهرا شیخی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با رییس قوه قضاییه گفت: در این دیدار نمایندگان بر لزوم رعایت اصل سوم قانون اساسی و عدالت خواهی تاکید کردند و اینکه باید دستگاه قضا هدایت کننده اصلی حرکت جامعه حول مدار عدالت باشد. همچنین مسائل و مشکلات حوزه پزشکی قانونی مطرح شد چون اعتقاد اعضای کمیسیون بر این است احکام برخی از جرائم پزشکی همخوانی ندارد و بعضا تصمیمات در حوزه درمان باعث ضرر بیماران می شود لذا مقرر شد در صورت لزوم با ارائه لایحه‌ای توسط قوه قضائیه یا تدوین طرحی در مجلس این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، وی گفت که نمایندگان با توجه به وجود نگرانی هایی درباره سقط غیرقانونی جنین و داروهای آن از قوه قضائیه خواستند با افرادی برخورد شود که اقدام به پخش و توزیع این داروها می کنند.

شیخی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که نمایندگان مطرح کردند بحث حقوق کم پزشکان و کارمندان پزشکی قانونی و قوه قضائیه بود و اینکه باید علاوه بر محاسبه سختی کار قضات در مناطق مرزی، از افراد بومی نیز در این مناطق استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به صحبت های رییس قوه قضاییه گفت: آقای اژه ای تاکید داشت که باید از بروز بیماری ها پیشگیری کنیم لذا رویکرد در قوه قضائیه پیشگیری از جرم و جنایت است و برای رسیدن به این مهم باید قوانین و مقررات همراه باشد. همچنین رییس قوه قضاییه گفت که در کنار رفع مشکلات جامعه پزشکی باید به رفع مشکلات مردم با پزشکان و هزینه‌های درمان و بیمه‌ها هم توجه داشت. برخی قوانین مانند مقررات مربوط به جزای نقدی در برخورد با تخلفات و تعارض منافع در حوزه پزشکی صد در صد بازدارنده نیست و باید متناسب با شرایط و تورم به روزرسانی شود.

وی افزود: رییس قوه قضاییه تاکید داشت حتی اگر قوانین و مجازات سخت‌تری برای سقط جنین تعیین شود ولی تنها با روش‌های قضایی با موضوع برخورد شده و فرهنگ‌سازی صورت نگیرد اقدامات قضایی کم‌اثر خواهد بود.

شیخی در پایان گفت که در این جلسه بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک دستگاه قضا و کمیسیون بهداشت برای بررسی مشکلات و حل گام به گام آن ها در حوزه پزشکی تاکید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها