کد خبر: 520798
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۴:۴۹
| |

برای نخستین بار از سیما:

پخش مستند «از میان مردگان» درباره ایران درٍودی

فیلم مستند «از میان مردگان» ساخته غلامعباس فاضلی درباره زنده یاد ایران دَرّودی، امشب سه‌شنبه 11 آبان‌ماه ساعت 23.30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش مستند «از میان مردگان» درباره ایران درٍودی
کد خبر: 520798
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۴:۴۹

اعتمادآنلاین| «از میان مردگان» یک مستند 30 دقیقه‌ای است که در سال 1377 در شناخت احوال و آثار ایران دَرّودی نقاش معاصر ایرانی ساخته شده است و امشب 11 آبان‌ماه هم‌زمان با خاکسپاری ایران دَرّودی برای نخستین بار از سیما پخش می‌شود. «از میان مردگان» یکی از فیلم‌های مجموعه 14 قسمتی «لوح سفید، لکه رنگ» است که به تهیه کنندگی سارا طاهرمقدس و کارگردانی غلامعباس فاضلی در شناخت احوال و آثار نقاشان معاصر ایرانی ساخته شده است.


به گزارش اعتماد آنلاین ،مستند «از میان مردگان» به شرح دغدغه‌های ذهنی، کابوس‌ها، و رویاهای ایران دَرّودی به روایت خود او می‌پردازد. در این فیلم مثل سایر فیلم‌های این مجموعه مستند، هیچکس جز خود نقاش، درباره خودش سخن نمی‌گوید و از گفتگو با دوستان و همکارانِ شخص هنرمند، هیچ اثری نیست. هیچ تقدینامه یا جایزه‌ای در برابر دوربین این مستند ضبط نشده و صرفا شمایل ایران دَرّودی و تابلوهای او، پیش روی تماشگران قرار می‌گیرد.


«از میان مردگان» در جشنواره فیلم‌های آموزشی تربیتی «رشد» و «هفته فیلم فروغ» برنده جایزه ویژه هیات داوران شده است.
ایران دَرّودی نقاش سورئالیست ایرانی، متولد 1315 مشهد هفتم آبان امسال در سن 85 سالگی درگذشت.

عوامل سازنده فیلم عبارتند از تهیه کننده: سارا طاهرمقدس، کارگردان: غلامعباس فاضلی، فیلمبردار: غلامرضا صفایی، نورپرداز: ارسطو مداحی گیوی، طراح صحنه: سیما طاهرمقدس.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها