کد خبر: 520985
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۴:۳۳:۰۳
| |

نشریه آلمانی: سوئد خطرناک ترین کشور اروپاست

روزنامه آلمانی بیلد که از نشریات پرفروش اروپا بشمار می‌رود با انتشار گزارشی درباره موج تکان‌ دهنده قتل‌های مسلحانه و جرائم سازمان یافته در سوئد نوشت که این کشور از خطرناک‌ترین کشورهای اروپا است.

نشریه آلمانی: سوئد خطرناک ترین کشور اروپاست
کد خبر: 520985
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۴:۳۳:۰۳

اعتمادآنلاین| روزنامه آلمانی بیلد به آخرین قتل مسلحانه که جان یک جوان 19 ساله را گرفت اشاره کرده و نوشت که او دویست و هفدهمین قربانی تیراندازی‌های مرگبار طی پنج سال گذشته در سوئد است.

به گزارش ایرنا، بیلد در ادامه اشاره می کند: «کشوری در شمال اروپا که روزی یک نمونه برای جهان بود از سال 2005 به یک کابوس واقعی تبدیل شده است».

این نشریه آلمانی با بیان اینکه تعداد افرادی که در تیراندازی های سوئد جان خود را از دست می دهند سه برابر متوسط اروپاست نوشت: اگر فقط به گروه سنی 20 تا 29 سال نگاه کنید، تفاوت باز هم بیشتر خواهد شد. در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، تعداد قربانیان سلاح گرم بین صفر تا چهار به ازای هر میلیون نفر است، در حالی که سوئد 18 قتل مسلحانه در ازای هر میلیون نفر دارد. برای مثال هلند که با فاصله زیاد در رتبه دوم قرار دارد تنها شش مرگ در گروه سنی 20 تا 29 سال به ازای هر میلیون نفر دارد.

بیلد با اشاره به اینکه وضعیت فعلی در سوئد قابل ادامه نیست، نوشته است که سوئدی ها بیش از پیش برای امنیت جانی خود احساس نگرانی می کنند، زیرا رهگذران بی گناه به طور فزاینده ای قربانی درگیری باندهای متخاصم می‌شوند.

گزارش‌ها حاکیست که تاکنون ده ها فرد بی‌گناه قربانی درگیری‌های تبهکاران در سوئد شده و عاملان آن نیز بندرت شناسایی و مجازات می شوند.

دولت سوسیال دمکرات‌سبز که در هفت سال گذشته قدرت را در سوئد در دست داشته متهم است که تنها نظاره‌گر اوضاع بوده و هیچ اقدام جدی و قابل توجه برای جلوگیری از ادامه فاجعه صورت نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها