کد خبر: 521073
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۱:۳۵
| |

پنتاگون:

چین تا سال 2030 یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در گزارش جدیدی در خصوص چین ادعا کرد پکن با سرعت در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و تا سال 2030 بیش از یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت.

چین تا سال 2030 یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت
کد خبر: 521073
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۱:۳۵

اعتمادآنلاین| به گزارش "نیویورک پست"، پنتاگون در گزارش خود افزود: چین سریع‌تر از پیشبینی‌های قبلی در حال توسعه توانایی‌های اتمی خود است و می‌تواند تا شش سال آینده بیش از 700 کلاهک اتمی داشته باشد.

به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش سالانه پنتاگون به نام «تحولات نظامی و امنیتی مربوط به جمهوری خلق چین» که به کنگره آمریکا ارائه شده است، گسترش سریع زرادخانه اتمی پکن که می‌تواند تا سال 2030 به بیش از 1000 کلاهک اتمی برسد، به گونه‌ای طراحی شده است که با قدرت نظامی جهانی آمریکا مطابقت داشته باشد و حتی از آن پیشی بگیرد.

در این گزارش اشاره شده است که استراتژی چین با هدف تحقق "احیای بزرگ ملت چین" تا سال 2049 برای تطابق یا پیشی گرفتن از نفوذ و قدرت جهانی آمریکا، جایگزین کرد اتحادها و همکاری‌های امنیت آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه و تغییر در نظم بین المللی به منظور کسب سود بیشتر برای منافع ملی و حکومت این این کشور است.

در این گزارش 192 صفحه‌ای اشاره‌ای به تعداد کنونی کلاهک‌های اتمی چین نشده است اما اعلام کرده در سال گذشته چین کمتر از 200 کلاهک اتمی در اختیار داشته است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد چین در حال مدرن‌سازی ارتش خود به نزدیک به 2 میلیون نیرو برای انجام عملیات بر روی زمین، هوا و آب و همچنین فضای سایبری و فضای خارج از زمین است.

در این گزارش آمده است که نیروی دریایی چین با تعداد 355 کشتی و زیردریایی بزرگترین نیروی دریایی جهان است. همچنین نیروی هوایی چین با بیش از 2800 هواپیما، سومین نیروی هوایی بزرگ جهان است.

پنتاگون درحالی که گسترش کلاهک‌های اتمی چین اشاره کرده است که خود این کشور یکی از بزرگ‌ترین زرادخانه‌های اتمی جهان را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش‌ها تعداد کلاهک‌های اتمی آمریکا 3 هزار و 750 عدد است.

موسسه بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در سال 2019 در گزارشی اعلام کرده بود که مجموع تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، کره شمالی و رژیم صهیونیستی به 13 هزار و 865 عدد رسیده است.

روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین پنج قدرت رسمی هسته‌ای در جهان هستند این در حالی است که هند، پاکستان و کره شمالی عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نمی‌باشند. رژیم صهیونیستی نیز با سیاست ابهام آفرینی تعمدی مالکیت سلاح‌های هسته‌ای خود را تایید نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها