جان کربی، سخنگوی پنتاگون:

دولت عراق درخواست کمکی مطرح نکرده است

جان کربی سخنگوی پنتاگون سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد و گفت که دولت عراق درخواستی برای کمک به تحقیقات در این زمینه از آمریکا مطرح نکرده است.

دولت عراق درخواست کمکی مطرح نکرده است
کد خبر: 521687
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۹:۳۴:۳۲

اعتمادآنلاین| سخنگوی پنتاگون در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند بگوید چه کسی مسئول این حمله بوده است، گفت که در جایگاهی نیست که در این باره صحبت کند.


کربی در عین حال اضافه کرد واضح است حمله به نخست ‌وزیر عراق را محکوم کنیم، همانطور که رئیس‌جمهور (جو بایدن) و همکاران ما در وزارت خارجه گفتند. چنین خشونت‌هایی باید متوقف شوند.


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آمریکا برای کمک به روند تحقیقات در خصوص این حمله با مقامات عراقی تماس داشته است، گفت که شنیدید که رئیس‌جمهوری اعلام کرد اگر نیاز به کمک باشد، حتما انجام می‌دهیم اما تا جایی که می‌دانم چنین درخواستی از سوی دولت عراق مطرح نشده است.


این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق در منطقه سبز باعث تغییر در سطح حفاظتی نیروهای آمریکایی در این منطقه شده است، گفت که درباره سطح حفاظتی صحبت نمی‌کنیم. اما به شما اطمینان می‌دهم که فرماندهان ما مسئول حفظ جان خود و نیروهایشان هستند.


کربی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدام گروهها در عراق از توانایی پهپادی برای سوء قصد به جان الکاظمی برخودارند، ادعا کرد که رقم دقیقی ندارم اما تعدادی از گروههای داخل عراق توانایی این حملات را دارند.


وی در عین حال گفت که نمی تواند ارتباط این حمله را با طرفی مشخص کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها