کد خبر: 521721
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۰:۴۶
| |

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

سازمان ملی استاندارد هیچ‌گاه به پراید و نیسان نشان کیفیت نداد

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه کیفیت در رقابت سالم و برابر است، گفت: در موضوع استاندارد خودروها خطوط قرمزی وجود دارد و همواره حداقل‌ها رعایت می‌شود، اما این سازمان هیچ‌گاه به خودروهایی نظیر پراید، وانت نیسان و غیره نشان کیفیت نداده است.

سازمان ملی استاندارد هیچ‌گاه به پراید و نیسان نشان کیفیت نداد
کد خبر: 521721
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۰:۴۶

اعتمادآنلاین| علی سعادتی، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کیفیت، افزود: ارزیابی‌های کیفی و اعطای ستاره‌های کیفی به خودروها، اکنون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، اما این ارزیابی‌ها در قالب ارزیابی‌های تعالی کیفی سازمان ملی استاندارد نیست.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها که مشکلاتی را برای خودروسازان داخلی به وجود آورده، اضافه کرد: امیدواریم تدوین نظام جامع کیفیت که در دستور کار است با مشارکت آحاد دستگاه‌ها و مردم به نتیجه برسد که در این صورت، وزارت صنعت در موضوع کیفیت خودرو متولی خواهد بود و سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت را بر عهده خواهد داشت.

وی در ادامه از تدوین سند راهبرد ملی کیفیت با مشارکت سازمان ملی استاندارد و دانشگاه صنعتی شریف در مدت سه سال خبر داد و گفت: این راهبرد ملی با مشارکت همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد تدوین خواهد شد.

سعادتی بیان‌داشت: در زیرمجموعه این سند مباحثی همچون جایزه ملی کیفیت، نرخ کیفیت و مشخص شدن مدل ارزیابی آن دیده شده که در موضوع نرخ کیفیت، برای هر محصول نرخ رشد کیفیت و جایگاه کیفی محصول در هر سال نسبت به سال پایه مشخص خواهد شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران بیان‌داشت: کیفیت یک مفهوم عام است و گرچه در سال‌های گذشته مترادف با محصول تلقی شده است، اما امروز در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره گسترده شده است و مباحثی همچون کیفیت زندگی، رشد، تحصیل و غیره را در بر می‌گیرد.

وی گفت: در جهان حتی استاندارد «57002» در مقوله «سوت‌زنی» و افشاگری تدوین شده که هدف از آن رعایت کیفیت در افشاگری است.

این مسوول سازمان ملی استاندارد یادآور شد: در گذشته جوایز متعددی در حوزه کیفیت صادر می‌شد و هیچ مرجعی به صحه‌گذاری آنها نمی‌پرداخت، این نگرانی‌ها سبب شد تا اکنون سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع صدور جایزه در حوزه کیفیت مشخص شود؛ در این راستا برخی دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، ارتباطات و دفاع جوایز بخشی و دستگاهی در سطوح واحدهای مرتبط با خود طراحی کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها