رحیمی جهان آبادی طی تذکری در صحن:

حبس در بسیاری از جرائم بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده است

نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: بنده در مخالفت در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب قانون مجازات‌های اسلامی تائید کردم زندان در بسیاری از جرائم بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده است.

حبس در بسیاری از جرائم بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده است
کد خبر: 521862
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۲:۱۳

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز (19 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تریبون مجلس یکی از ابزارهای ارتباط نمایندگان با مردم است، زمانی که این تریبون را از ما و یا از هر نماینده دیگری دریغ کنید، ما ارتباط خود را با ملت به عنوان وکلای آن ها از دست می دهیم.

به گزارش ایلنا،وی ادامه داد: البته این موضوع خطاب به شخص شما نیست زیرا با محبت اجازه بیان تذکر را به من داده اید. منظور من دو نفر از نمایندگانی است که دیروز در صحن علنی با سر و صدا به آن ها وقت بیان تذکر داده شد.

وی در ادامه طی تذکری دیگری با استناد به ماده 75 آئین نامه داخلی و در پاسخ به برخی اظهارات نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی خطاب به خود، گفت: من خدمت آقای نوروزی که قاضی سرافراز کشور هستند حدود 4 سال در مجلس قبل در کمیسیون حقوقی و قضایی حضور داشتم و در بحث مربوط به کاهش مجازات های اعدام تلاش بسیاری کردم که از وی سپاسگذارم.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: من در مخالفت با طرح اصلاح موادی از کتاب قانون مجازات های اسلامی اعلام کردم که باید در میزان زندانی که در نظر گرفته شده است، شرایط کشور مدنظر قرار بگیرد و یک نگاه حاکمیتی و نه یک نگاه فقهی به آن وجود داشته باشد. شاید اسلام و دین من در حد حاج آقا نوروزی نیست اما آنقدر قرآن خوانده ام که بدانم قمار و شراب حرام باشد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: دیگر در اینگونه موارد فقهی نیاز به این نیست که کسی به ما بگوید برو از مولوی خود در خصوص آن سوال کن، بنده از آقای نوروزی توقع نداشتم که چنین صحبتی را مطرح کند و ناراحت شدم، 25 سال استاد دانشکده حقوق هستم و حداقل به عنوان یک بچه مسلمان بحث حلال و حرام را می دانم و موضوع فقهی نیاز نیست.

وی تاکید کرد: بنده در مخالفت در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب قانون مجازات های اسلامی تائید کردم زندان در بسیاری از جرائم بازدارنده نیست و زندان ها کانون جرم شده است و حتی این موضوع را آقای نوروزی هم می داند. ما نماینده ملت هستیم و آمده ایم حرف بزنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها