کد خبر: 521983
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

سفرهای استانی رئیسی سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش می دهد/ همگرایی خوبی بین قوای سه‌گانه و سایر نهادها شکل گرفته/ دولت طی این مدت در عرصه داخلی و خارجی گام‌های محکمی برداشته

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همگرایی خوبی بین قوای سه‌گانه و سایر نهادها شکل گرفته است، گفت: سفرهای استانی و حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در بین مردم سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش خواهد داد و مردم را برای غلبه با مشکلات با دولت همراه می‌کند.

سفرهای استانی رئیسی سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش می دهد/ همگرایی خوبی بین قوای سه‌گانه و سایر نهادها شکل گرفته/ دولت طی این مدت در عرصه داخلی و خارجی گام‌های محکمی برداشته
کد خبر: 521983
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد دولت در ماه‌های اخیر اظهار کرد: دولت طی این مدت هم در عرصه داخلی و هم عرصه خارجی گام‌های محکمی برداشته است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: دولت سیزدهم به عنوان اولویت اول خود پس از استقرار، دست به کار حل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شد و با سرعت بخشیدن به واردات واکسن کرونا و واکسینه کردن جمعیت قابل توجهی از مردم این بیماری را کنترل کرد و مانع از خسارت بیشتر به کشور شد.

وی افزود: از این جهت و به رغم شرایط مالی و اقتصادی دولت توانسته در این زمینه گام‌های موثری بردارد و همین امر موجب رضایت نسبی مردم درباره عملکرد دولت شده است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: یکی از اقدامات دولت در بدو استقرار توجه به نقدینگی بود که عامل اصلی تورم به حساب می‌آید. اینکه دولت طی این مدت بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی توانست حقوق کارکنان را تامین کند، کار بزرگی است که دولت انجام داد.

ترقی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود منابع، دولت توانست همچنان به خدمت‌رسانی و معیشت هم توجه کند و این امیدواری وجود دارد که طی هفته‌های آینده کمک‌های بیشتری به معیشت مردم شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت با محوریت رییس جمهوری بین قوای سه گانه و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و انقلابی، یک بسیج و هماهنگی برای رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه ایجاد کرده است. آثار و برکات این همگرایی، هم افزایی و هماهنگی دولت و دیگر قوا و نهادهای جمهوری اسلامی طبیعتا در ماه‌های آینده خود را نشان خواهند داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در ماه‌های اخیر حجم زیادی کالاهای ضروری و اساسی از گمرکات کشور ترخیص و به دست مصرف کننده رسیده است و همه این موارد کارهای زیربنایی و اساسی بودند که دولت توانسته ظرف این مدت کوتاه انجام دهد.

ترقی پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و بهبود و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای آسیایی را از موفقیت‌های آیت الله رییسی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ‌ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا در رابطه با برجام، موجب عقب‌نشینی غربی‌ها از منافع و زیادخواهی خود شده است.

این فعال اصولگرا از افزایش قابل توجه فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر خبر داد و با اشاره به ارسال نفت و بنزین به ونزوئلا و لبنان اظهار کرد: این اقدامات نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توانسته ضمن بی اثر کردن تحریم های خود، تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و لبنان را هم بی‌اثر کند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو سفرهای استانی رییس جمهوری را زمینه ساز افزایش امید در جامعه عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر آفتی که برای حل مشکلات مردم داشتیم، عدم اطلاع و عدم پیگیری مشکلات واقعی مردم بوده که آن هم ناشی از عدم حضور مسئولان اجرایی کشور در میان مردم بود.

ترقی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی توانست این خلاء را پر کند و به شکلی عملیاتی و اجرایی و بدور از تشریفات، سفرهای استانی را به گونه ای انجام می‌دهد که بیشترین تاثیر و بازدهی را داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در سفرهای استانی خود مشکلات را مشاهده کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد و به کمک کارشناسان این مشکلات را بررسی و در صورت امکان حل می کند. از همین روست که شاهدیم براساس نظرسنجی‌ها امیدواری مردم به آینده به 72 درصد رسیده است.

ترقی افزود: تلاش‌های رییس جمهوری، سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش خواهد داد و مردم را برای غلبه مشکلات با دولت همراه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی و پمپ‌های بنزین کشور، این جنس از همراهی ملت و دولت را شاهد بودیم و دیدیم که دشمن نتوانست با این کار بین دولت و ملت فاصله یا چالش ایجاد کند. البته انتظار مردم این است که همه وعده‌های دولت سیزدهم محقق و عملیاتی شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در عین حال گفت: تا زمانی که عوامل اجرایی که معتقد به سیاست‌های دولت هستند زمام امور را در دست نگیرند، استانداران و مدیران استانی و شهرستان‌ها تغییر نکنند و افراد شایسته جایگزین نشوند به سختی می‌توان انتظار داشت مشکلات با سرعت حل شوند.

این فعال اصولگرا درباره انتصاب حجت‌الاسلام حسن درویشیان به عنوان رییس دفتر بازرسی رییس جمهوری گفت: این اقدام برای خود کنترلی دولت است. خودکنترلی برای جلوگیری و پیشگیری از هر نوع فساد در دستگاه‌های اجرایی می تواند مانع از بروز فساد از مبدا و منشاء شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها