یک مسئول خبر داد:

مجوزی برای مالچ پاشی نداده‌ایم

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: طی امسال؛ مجوزی برای مالچ پاشی به سازمان جنگل‌ها داده نشده است.

مجوزی برای مالچ پاشی نداده‌ایم
کد خبر: 522418
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۱:۵۶:۰۶

اعتمادآنلاین| حسن اکبری اظهار کرد: در سال 1399 اعتباری برای مالچ پاشی در اختیار سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری قرار گرفت و قرار شد از سازمان محیط‌زیست نیز مجوز گرفته شود، اما مالچ پاشی انجام نشد.

به گزارش ایسنا،وی افزود: در نتیجه این اعتبار باقی ماند و هزینه نشد و در نهایت ستاد ملی مقابله با گردوغبار در سازمان حفاظت محیط‌زیست توافق کرد در سطح بسیار محدود بین یزد و طبس که امکان کار بیولوژیک وجود ندارد و حرکت ماسه‌های روان زیاد است انجام شود.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور افزود: بعد از آن هیچ مجوزی امسال به سازمان جنگل‌ها داده نشده و فعلاً هم برنامه‌ای برای این کار نداریم، تصمیم‌گیری نهایی که اتفاق خواهد افتاد در ستاد مقابله با گردوغبار خواهد بود؛ تاکنون سازمان محیط‌زیست مجوزی نداده و فکر نمی‌کنم برای مالچ‌های نفتی هم مجوزی بدهد.

اکبری با بیان اینکه امسال مجوزی برای مالچ پاشی به سازمان جنگل‌ها داده نشده است، تصریح کرد: به‌دلیل توسعه سدسازی و طرح‌های اشتباه انتقال آب بین حوضه‌ای و استقرار مدیریت‌نشده صنایع؛ روند بیابانی ‌شدن ایران را سرعت بخشیده‌ایم و از سوی دیگر انتظار درآمد بالای اقتصادی از منابع آب و خاک کشوری داریم که در کمربند خشک جهان قرار گرفته است.این در حالیست که ایران در منطقه خاورمیانه به عنوان پیشگام عرصه جنگلکاری مصنوعی جهت تثبیت شن‌های روان محسوب شده و بسیاری از جنگل‌های دست کاشت «گز و تاق» در نواحی مرکزی ایران در راستای جلوگیری از فرسایش خاک بوده است.

وی یادآور شد: روش‌های جدیدی وجود دارد که به بهبود شرایط زیستی و استقرار پوشش گیاهی در مناطق بیابانی منجر می‌شود که باید با مطالعات و پژوهش‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها