رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی:

در جلسه با ایرلاین ها به دنبال کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم/ احیای قرارداد با بوئینگ و ایرباس در انتظار نتیجه برجام است/ سامانه نهضت ملی مسکن برای مجردها پس از جلسه با رئیس‌جمهور باز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در جلسه فردا که با حضور نمایندگان ایرلاین های مختلف برگزار می شود به دنبال متقاعد کردن آنها و کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

در جلسه با ایرلاین ها به دنبال کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم/ احیای قرارداد با بوئینگ و ایرباس در انتظار نتیجه برجام است/ سامانه نهضت ملی مسکن برای مجردها پس از جلسه با رئیس‌جمهور باز می‌شود
کد خبر: 522437
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما و اینکه چرا تکلیف آن روشن نمی شود اظهار کرد: فردا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می کند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاین ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

احیای قرارداد با بوئینگ و ایرباس در انتظار نتیجه برجام

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برجام به نتیجه برسد آیا قرارداد با بوئینگ و ایرباس احیا خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مسئله چندان مشخص نیست و نمی توان پیش بینی درباره آن کرد. چرا که باید ببینیم که برجام به کجا خواهد رسید؟ اما در حوزه هوایی و دیگر بخش ها جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم ها و استفاده از تکنولوژی روز خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: هر کسی بتواند با ساز و کاری مناسب صنعت هوایی ایران را تقویت کند از آن استقبال می کنیم.

باز شدن سامانه نهضت ملی مسکن برای مجردها پس از جلسه با رئیس جمهور

وی همچنین درباره ثبت نام مجردها در سامانه نهضت ملی مسکن گفت: آخر همین هفته شورای عالی مسکن جلسه ای با حضور رئیس جمهور خواهد داد و بعد از آن سامانه ای را برای ثبت نام مجردها باز می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کنترل هوشمند کرونا و سفرها از ابتدای آذر ماه آغاز خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه داشتیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم کنترل هوشمند کرونا را در بخش های مختلف حمل و نقل مانند سفرها اجرا کنیم.

قاسمی همچنین در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: خیلی ها انتظار داشتند با شروع تحریم ها ایران دیگر پرنده ای نداشته باشد اما امروز بخش هوایی در حوزه داخلی و خارجی به خوبی کار می کند و توان و قابلیت ساخت بسیاری از تجهیزات را که به آن نیاز داریم دارد. صنعت هوایی به لحاظ تکنیکالی بودن نیازمند اقدامات موثرتر و توجه به دانش فنی داخلی است و باید ناوگان هوایی ایران تقویت شود.

وی عنوان کرد: حمل و نقل از مولفه های مهم در وزارت راه و شهرسازی است که در حوزه های زمینی، ریلی، دریایی و هوایی نیازمند اقدامات مهمی هستیم. چرا که با وجود 1400 کیلومتر راه آهن متاسفانه وضعیت صنعت ریلی ما مناسب نیست و در حوزه های اتصال به کوریدورهای بین المللی و ناوگان با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین در حوزه ناوگان زمینی و باری و مسافری نیز مشکلاتی داریم که می توان به بالا بودن متوسط عمر ناوگان اشاره کرد. البته جلسات متعددی در این زمینه با وزارتخانه های مرتبط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل کشور را در حوزه های مختلف نوسازی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها