کد خبر: 522828
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۰:۱۶
| |

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس:

اروپا بین «گاز روسیه و حمایت اوکراین»، یکی را برگزیند

نخست‌وزیر انگلیس در بحبوحه تنش‌ها در مرز اوکراین- روسیه، هشدار داد که غرب باید بزودی از میان دو گزینه "گاز روسیه" و "حمایت از اوکراین" یکی را برگزیند.

اروپا بین «گاز روسیه و حمایت اوکراین»، یکی را برگزیند
کد خبر: 522828
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۰:۱۶

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان در پیامی خطاب به کشورهای اروپایی که به شدت به گاز روسیه وابسته هستند، گفت فکر می کند اگر غرب همچنان سیگنال دفاع و حمایت از اوکراین را ارسال کند، مسکو ممکن است در ایجاد محدودیت تامین گاز به سوی شرق اروپا جدی باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، نخست وزیر انگلیس در ادامه بلاروس را به تلاش برای ایجاد بحران مهاجرت در مرز خود با لهستان با هدف تضعیف اتحاد اروپا متهم کرد.

این اظهارات جانسون در حالی مطرح شده است که انتظار می رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه بلاروس گسترش دهند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: زمانیکه دوستان لهستانی ما برای رسیدگی به بحران مهاجرتی در مرز این کشور با بلاروس از ما کمک خواستندو ما به سرعت جواب دادیم. همچنین امیدواریم دوستان ما آگاه باشند که کمی بعد باید بین دو گزینه «برخورداری از انرژی گاز روسیه» و «تداوم حمایت از اوکراین» یکی را انتخاب کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس پیشتر نسبت به آنچه تحرکات نظامی روسیه در مرز با اوکراین توصیف کرده بود، ابراز نگرانی کرده این در حالی است که مسکو نگرانی‌های غرب نسبت به این فعالیت های نظامی‌اش را بی مورد خوانده است.

ژنرال نیک کارتر رئیس در حال کناره گیری ارتش انگلیس اخیرا اعلام کرد که غرب باید برای تشدید تنش ها با روسیه خود را آماده کند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز روز گذشته به مسکو در باره هر گونه اقدام تحریک آمیز و حضور شمار زیادی از نیروها و تجهیزات روسیه در مرز با اوکراین هشدار داد.

مسکو پیشتر بارها نسبت به نزدیک شدن ناتو به اوکراین و حضور نیروهایش نزدیک مرزهای روسیه، هشدار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها