کد خبر: 522905
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۷:۴۰
| |

مشاهده مواردی از بیماری سرخک در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت : مواردی از ابتلای افراد به سرخک در روزهای اخیر شناسایی و اقدامات لازم توسط تیم واکنش سریع مرکز بهداشت دزفول انجام شد.

مشاهده مواردی از بیماری سرخک در دزفول
کد خبر: 522905
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۷:۴۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی شفیعی‌نیا روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طبق دستورالعمل طغیان بیماری سرخک باید تا شعاع یکهزار متری ساکنان منطقه از نظر وجود علائم بیماری سرخک بررسی و در صورت وجود طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: علاوه بر بیماریابی افراد ساکن در مناطق محل سکونت افراد مبتلا، کودکان 9 ماه تا 12 ساله نیز با واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) واکسینه می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول از شهروندان خواست کودکان زیر 2 سال خود را طبق برنامه واکسیناسیون کشوری، در مقابله با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک ایمن کنند.

وی به افرادی که علائمی شبیه سرماخوردگی، بثورات (دانه‌های) پوستی دارند نیز توصیه کرد در اسرع وقت به پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه و یا با شماره تلفن 42230080 به پرسنل بهداشتی گزارش دهند.

شفیعی‌نیا خواستار محدود کردن دورهمی‌ها، زدن ماسک و جداسازی افراد مشکوک برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی به ویژه سرخک و کووید 19 شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها