گفت‌وگوی دو مقام آمریکا و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای کره‌ای خود در واشنگتن درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی دو مقام آمریکا و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران
کد خبر: 522936
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۱:۰۸:۴۶

اعتمادآنلاین| چوی جونگ کان، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در واشنگتن دیدار و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره اعلام کرد، چوی و شرمن در این دیدار درباره مسائل ایران گفت‌وگو کرده‌اند که ظاهرا منظور از آن دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌ای تحت تحریم‌های آمریکا بوده است. همچنین معاون وزیر امور خارجه کره وعده داد از مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با ایران و قدرت‌های جهانی در راستای احیای توافق هسته‌ای حمایت کند.

این سومین دیدار شرمن و چوی بوده است.

به گزارش ایسنا، اخیرا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز با چوی درباره ایران گفت‌وگو داشته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در این باره اعلام کرده بود، آن‌ها گفت‌وگویی تلفنی درباره ایران داشته‌اند و درباره "تلاش‌های ادامه‌دار درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران" تبادل نظر کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت خارجه کره، مالی آخرین تحولات پیرامون این مذاکرات را با این مقام کره‌ای در میان گذاشته و چوی نیز آمادگی سئول برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک را ابراز کرده بود.

با وجود این که کره جنوبی عضو توافق هسته‌ای نیست، با توجه به بلوکه بودن پول‌های ایران در بانک‌های این کشور به بهانه تحریم‌های آمریکا، سئول و واشنگتن معمولا درباره موضوع ایران تعامل می‌کنند.

حدود 7 میلیارد دلار از دارایی ایران تحت تحریم‌های آمریکا که پس از خروج یک‌جانبه این کشور از توافق هسته‌ای در سال 2018 اعمال شدند، در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است.

ایران بارها خواستار آزادشدن پول‌های خود شده است اما مقامات سئول هربار به بهانه‌ای از این موضوع سر باز می زنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها