دیوان محاسبات: هیچکدام از شرکت‌های دولتی واگذار نشده‌اند

دیوان محاسبات کشور در دومین بخش از گزارش 6 ماهه اجرای قانون بودجه 1400 عنوان کرد: سهام 8 شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است.

دیوان محاسبات: هیچکدام از شرکت‌های دولتی واگذار نشده‌اند
کد خبر: 522945
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۱:۳۶:۵۲

اعتمادآنلاین| دومین بخش خبری از یافته‌های گزارش اجرای قانون بودجه 1400 در بازه زمانی 6 ماهه نخست سال، به موضوع مهم واگذاری شرکت‌های دولتی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، یافته‌ها نشان می‌دهد، سهام 8 شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است که از مبلغ 94 هزار میلیارد تومان موضوع بند الف تبصره (2) قانون بودجه، صرفاٌ مبلغ 702 میلیارد تومان وصول شده که تمام آن از محل وصول اقساط واگذاری سنوات قبل بوده است. افزون بر این، از مجموع مطالبات سازمان خصوصی‌سازی از محل واگذاری سهام دولت و شرکت‌های دولتی به میزان بالغ بر 7 هزار و 800 میلیارد تومان، بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان آن سررسید آتی و الباقی معوق شده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های بدون متقاضی عبارتند از: مجتمع صنعتی اسفراین، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، گسترش کاتالیست ایرانیان، پتروشیمی هگمتانه، مهندسین مشاور طرح و تحقیقات آب و فاضلاب اصفهان، تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه شهید عباسپور، شرکت مجتمع سنایع چوب، فلز، پلاستیک و الکترونیک سیما چوب، بانک صادرات.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها