کد خبر: 522958
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۲:۰۲:۳۱
| |

قالیباف خطاب به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت / بگذارید صنعت کشور یک نفس آسوده بکشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو باعث می‌شود که انحصار بازار خوردو از بین برود و از سوی دیگر این کار منجر به ارتقا دانش فنی و تولید رقابت پذیر می‌شود.

قالیباف خطاب به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت / بگذارید صنعت کشور یک نفس آسوده بکشد
کد خبر: 522958
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۲:۰۲:۳۱

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز ، محمدرضا صباغیان پس از اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: بر اساس قانون ما باید ایرادات شورای نگهبان را برطرف کنیم که شورای نگهبان فقط از تبصره یک این طرح ایراد گرفته بود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبصره دو این طرح را هم تغییر داده است.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان فقط به تبصره یک ایراد گرفته بود اما مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به ماده دو ایراداتی را وارد کرده بود و این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شده است.

وی بیان کرد: اقدامی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ساماندهی بازار خودرو انجام شده، کار درستی است. ما در کشور امکانات، نیروهای فنی و کارخانجات متعددی داریم که می توانند قطعات را تولید کنند و محصولاتی با کیفیت صادر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان و دانش فنی بومی ما توانایی آن را داریم که محصولات خود را در حد استانداردهای جهانی تولید و صادر کنیم.

همچنین مطابق با مصوبات هیات وزیران باید خودرو به کشور وارد شود تا هم شاهد ارتقا دانش فنی در داخل کشور و تولید رقابت پذیر باشیم و هم انحصار خودرو از بین برود.

قالیباف بیان کرد: این اقدام باعث می شود دیگر شاهد اینگونه قیمت گذاری‌ها در خودرو نباشیم، تقاضای بنده از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که در سال تولید اجازه دهند که بخش صنعت کشور یک نفس آسوده بکشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها