کد خبر: 523070
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۶:۲۲
| |

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا:

به پیروزی در انتخابات 2024 فکر نمی‌کنم چون تا 3 سال دیگر کشوری نخواهیم داشت

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن بیان این که کشورش مایه خنده در جهان شده، گفت که در حال حاضر به پیروزی در انتخابات 2024 فکر نمی‌کند زیرا تا سه سال دیگر آمریکایی وجود نخواهد داشت.

به پیروزی در انتخابات 2024 فکر نمی‌کنم چون تا 3 سال دیگر کشوری نخواهیم داشت
کد خبر: 523070
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۶:۲۲

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که در حال حاضر به پیروزی در انتخابات 2024 فکر نمی‌کند زیرا تا سه سال دیگر آمریکایی وجود نخواهد داشت.

به به گزارش فارس، نشریه «نیوزویک» گزارش داد، ترامپ در این خصوص گفت: افراد خوب زیادی به من می‌گویند، (انتخابات) سال 2020 را فراموش کنید. شما پیروز خواهید شد، شما در نظرسنجی‌ها بسیار بالا هستید، شما پیروز خواهید شد، من می‌گویم ما تا سه سل دیگر کشوری نخواهیم داشت.

وی افزود: این مرد [بایدن] این کار را در 9 ماه انجام داد، او کشور ما را ویران کرد. و من می‌گویم "آمریکا را دوباره باعظمت کنید" که بن‌مایه من بود، و قرار بود آمریکا را بزرگ نگه دارد... آمریکا بزرگ نیست. آمریکا در تمام دنیا مایه خنده است.

ترامپ در ادامه، از عملکرد جو بایدن در عملیات خارج کردن آمریکا از افغانستان انتقاد کرد وحمله انتحاری در کابل را که به کشته شدن بیش از 180 نفر از جمله 13 نظامی آمریکایی در اواخر اوت منجر شد را «تراژدی وحشتناک» خواند.

ترامپ همچنین بایدن را به خاطر رکوردشکنی تعداد افرادی که در تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا در مرز ایالات متحده و مکزیک بازداشت شده‌اند، مقصر دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش در طول این مصاحبه گفت که موضوعی که حامیانش بیش از هر چیز دیگری می‌خواهند درباره آن صحبت کنند ادعاهای رد شده وی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات سال 2020 است.

او گفت: «آن‌ها می‌خواهند این مشکل برطرف شود، زیرا بدون آن نمی‌توانند کشوری داشته باشند. من می‌گفتم مرزها، شما باید مرز داشته باشید - ما مرز نداریم - اما ما انتخابات هم نداریم، مطبوعات آزاد و منصف نداریم. بنابراین این کشور راه درازی در پیش دارد.

ترامپ همچنین در این مصاحبه مدعی شد که دلیل اینکه مطبوعات در مورد «کلاهبرداری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020» نمی نویسند این است که او و متحدانش به اثبات آن بسیار نزدیک هستند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توضیح این ادعا گفت: آن‌ها نمی‌خواهند فاش شود. هر کاری می‌کنند تا جلوی آن را بگیرند. چیزی که آن‌ها می‌خواهند سکوت است.

این اظهارات ترامپ در حالی است که وی از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در موقعیت‌های مختلف از احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 خبر داده است. با این حال هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً مدعی شد در انتخابات 2024 همه رقبای خود را کنار خواهد زد.

اخیراً نتایج یک نظرسنجی در ایالت آیووا نشان داد که در یک رقابت فرضی در سال 2024، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف 11 درصد از جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیشی می‌گیرد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید دیگر، ترامپ در انتخابات آتی جو بایدن را شکست می‌دهد.

نظرسنجی موسسه معتبر «راسموسن» نشان داد که اگر امروز انتخابات ریاست‌جمهوری جدید برگزار شود، ترامپ بایدن را با 10 درصد فاصله شکست می‌دهد و با جمع‌آوری 51 درصد آرا در مقابل 41 درصد رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

با این حال با توجه به وضعیت جسمی ترامپ و نگرانی‌ها از زوال عقل بایدن، مشخص نیست در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا کدام دو چهره از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها