کنگره آمریکا: چین آماده تهاجم نظامی به تایوان است

کمیسیون کنگره آمریکا درگزارشی مدعی شد: چین با افزایش قدرت نظامی خود هدف حمله به تایوان را دنبال می کند.

کنگره آمریکا: چین آماده تهاجم نظامی به تایوان است
کد خبر: 523078
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۶:۴۴

اعتمادآنلاین| کمیسیون کنگره آمریکا درگزارشی مدعی شد پکن با بالا بردن توان نظامی خود، آمادگی تهاجم نظامی به تایوان را دارد و آمریکا نیز به تنهایی قادر به ممانعت از این اقدام نظامی چین نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز با انتشار این خبر نوشت: بنابر تازه ترین گزارش سالانه کمیسیون ویژه چین در کنگره آمریکا، ارتش آزادی بخش خلق چین با افزودن بر شمار توان موشکی و ناوهای دریایی خود و با توجه به بن بست بین چین و تایوان، اکنون قادر به انجام حمله ای تمام عیار به جزیره تایوان است.

این کمسیون کنگره نتیجه گیری می کند: علاوه بر این، «عدم قطعیتی خطرناک» درمورد توانایی نظامی آمریکا در بازداشتن چین از این حمله وجود دارد.

واشنگتن تایمز می نویسد: چین طی چند سال گذشته مبادرت به افزایش موشک های میانبرد خود از 30 فروند به 200 فروند کرده که این تعداد موشک جزیره تایوان را مورد هدف قرار داده اند.

25هزار نیروی نظامی چین در نخستین موج حمله به تایوان

در گزارش 551 صفحه ای کمیسیون ویژه چین در کنگره آمریکا آمده است: ناوهای آبی خاکی جدید به نیروی دریایی چین اضافه شده و کشتی‌های غیرنظامی نیز در حال آماده‌سازی هستند تا نیروها را در طول 100 مایلی (160کیلومتری )آبراه در تهاجم احتمالی آینده منتقل کنند؛ گزارش این کمیسیون خاطرنشان می کند تهاجم ارتش آزادیبخش خلق چین یک عملیات پرخطر برای پکن خواهد بود، با این حال شامل حملات سایبری، موشکی و محاصره با نیروی تهاجم اولیه حدود 25000 سرباز خواهد بود.

واشنگتن تایمز درادامه نوشت: در گزارش کمیسیون کنگره آمده است: "ارتش آزادی بخش خلق چین پیشتر به توانایی های مورد نیاز برای محاصره هوایی و دریایی، حملات سایبری و حملات موشکی علیه تایوان دست یافته و اکنون فرماندهان ارتش چین احتمالاً ارزیابی می کنند که در صورت دستور رهبران پکن، توانایی اولیه مورد نیاز برای انجام یک تهاجم پرخطر به تایوان را دارند یا به زودی خواهند داشت.»

در گزارش کمیسیون کنگره آمریکا آمده است: با توجه به توانی که ارتش آزادی بخش خلق چین بدست آورده و تحولات اخیر، اطمینان هرچه کم تری وجود دارد که قوای متعارف نظامی آمریکا به تنهایی قادر به ادامه بازداشتن رهبران چین از حمله اولیه به تایوان باشند.

واشنگتن تایمز نوشت: بنابر گزارش کمیسیون کنگره آمریکا، چین در سال 2018 میلادی 30 فروند موشک میان برد داشت که این تعداد تا سال 2020 میلاد به 200 فروند موشک رسید.

دربخش دیگری گزارش کمیسیون کنگره آمریکا درخصوص چین آمده است: یکی از محرک‌های احتمالی برای تهاجم این است که رهبران چین دریابند که ارتش آمریکا قادر به دفاع از تایوان نبوده و یا اینکه اراده سیاسی از سوی کاخ سفید دراین زمینه وجود ندارد.

واشنگتن تایمز نوشت: جیم تالنت (Jim Talent)، سناتور سابق جمهوری خواه از میسوری، یکی از اعضای این کمیسیون در یک نشست توجیهی دراین باره به خبرنگاران گفت: «ما متوجه شدیم که چینی ها در حال نزدیک شدن به توانایی اولیه تهاجم به تایوان هستند.»

تناقض گزارش کمیسیون کنگره با گفته های مقامات پنتاگون

این نشریه آمریکایی نوشت: هشدار این کمیسیون 11 نفره کنگره آمریکا درخصوص توانایی های نظامی چین که مبتنی بر شنیده ها و گزارش های اطلاعاتی تهیه شده، در واقع در تناقض با گفته های اخیر ژنرال «مارک میلی» (Gen. Mark A. Milley) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا است که در ماه ژوئن گذشته به کنگره آمریکا گفته بود، «چین هنوز از توانایی لازم برای انجام تهاجم نظامی علیه تایوان برخوردار نیست».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها