محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران:

دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند

سرپرست دانشگاه تهران خبر داد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود.

دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند
کد خبر: 523096
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۳:۰۳:۴۲

اعتمادآنلاین| سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آن‌ها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی‌مانده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش میزان، سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی‌مان است که هر کدام از این عناصر با راهبرد‌هایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد. اعضای شورای دانشگاه می‌توانند تا طرح‌های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه کنند.

وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی به عنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و توضیح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت می‌کنیم باید عقلانیت به عنوان مبنای مدیریت‌مان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیت‌ها و کارکرد‌های مدیریتی‌مان بروز و ظهور داشته باشد. همچنین عملگرایی و استفاده از فرصت‌ها مدنظر قرار گیرد.

مقیمی بر اداره دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه ذی‌نفعان تاکید کرد و گفت: لازم است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی شود که در این راستا به اداره‌کل برنامه‌ریزی و تحول سازمانی دانشگاه مأموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکده‌ای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار نیز به ارزیابی مدیریت دانشکده‌ها بپردازد.

سرپرست دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آن‌ها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی‌مانده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: اعضای هیأت علمی لازم است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها هم به صورت حضوری انجام شود و دانشجویانی که دارای کلاس‌های آزمایشگاهی هستند بر اساس ضوابط پیش‌بینی‌شده عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار کرد: لازم است تا مجموعه تجربه‌های اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، اعم از کاستی‌ها و همچنین فرصت‌های ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود، ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بازنگری سرفصل‌های دروس رشته‌ها متناسب با نیاز‌های روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها