کد خبر: 523164
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۲:۲۴:۰۴
| |

بارش باران در راه اغلب مناطق کشور / کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتیِ نیمه شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده و وزش باد در برخی نقاط کشور خبر داد.

بارش باران در راه اغلب مناطق کشور / کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتیِ نیمه شمالی
کد خبر: 523164
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۲:۲۴:۰۴

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی 24 ساعت آینده در جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

به گزارش ایسنا،وی افزود:شنبه (29 آبان ماه) در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. یکشنبه( 30 آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استانهای واقع در جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارشی پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه‌داد:دوشنبه (اول آذرماه) گستره فعالیت سامانه مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه‌کرد:دوشنبه( اول آذر ماه) بارش ضمن تقویت در جنوب غرب و غرب کشور نیمه غربی کشور را فراگرفته و به دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد. همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع بارش

بصورت برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

ضیاییان افزود: سه‌شنبه (دوم آذر ماه) در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می دهد و این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد. همچنین طی دو روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا قابل انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (29 آبان ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی یکشنبه ( 30 آبان ماه) صاف و غبارآلود و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (28 و 29 آبان ماه) بندرعباس و اهواز و بوشهر با دمای 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد و همدان با دمای 8 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها