کد خبر: 523314
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال:

پس از صعود ایران به جام جهانی با خیال راحت به بوخوم می‌روم

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی با خیال راحت به بوخوم می‌روم تا بازی‌های این تیم را در ورزشگاه ببینم.

پس از صعود ایران به جام جهانی با خیال راحت به بوخوم می‌روم
کد خبر: 523314
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید هاشمیان، مهاجم سابق بوخوم و دستیار کنونی اسکوچیچ در تیم ملی کشورمان، 11 سال در بوندس لیگا بازی کرد و در بوخوم عملکردی فوق العاده به ثبت رساند.

به گزارش فارس،هاشمیان در 3 سال بازی در بوخوم توانست در 93 بازی 37 گل به ثمر رساند و سال 2004 راهی بایرن مونیخ شود. او در بایرن مونیخ البته موفق ظاهر نشد و در 15 بازی تنها یک گل به ثمر رساند.

درخشش هاشمیان در بوندس لیگا و مخصوصا باشگاه بوخوم باعث شد تا رسانه مشهور بیلد با مربی تیم ملی کشورمان مصاحبه‌ای انجام دهد که آن را در زیر مشاهده کنید:

*از فصل 2003-2004 چه خاطره‌ای به یاد داری؟

دربی 3 بر صفر مقابل دورتموند در هفته دهم را به یاد دارم. من 2 گل به ثمر رساندم و اولیش نیز یک گل وارد دروازه دورتموند کرد. در آن فصل کسی تصور نمی‌کرد که تیم فوتبال بوخوم بتواند با چنین ترکیب جوانی در رده پنجم قرار گیرد و راهی لیگ اروپا شود.

*بوخوم الان در رده دوازدهم قرار دارد. آیا آن اتفاق دوباره برای این تیم رخ می‌دهد؟

برای بوخوم شاید هدف این باشد که در بوندس لیگا باقی بماند. وقتی شما به این هدف خود دست پیدا کردید می‌تواند در سال آینده هدف بزرگتری برای خود بچینید و در سال آینده به آن برسید. پیشرفت بوخوم در این سال‌ها عالی بوده ولی شما باید قدم به قدم پیش بروید.

*آیا یک باشگاهی مثل بوخوم می‌تواند راهی اروپا شود؟

پول در حال حاضر در فوتبال اهمیت بیشتری پیدا کرده و اگر بوخوم بتواند این عملکرد را ادامه دهد، می‌تواند کم‌کم مثل تیم‌هایی چون ماینتس و یا فرایبورگ به این هدف دست یابد. همه چیز قدم به قدم است و به نظر بوخوم می‌تواند در اروپا بازی کند.

*یا مثل اونیون برلین که این فصل راهی لیگ کنفرانس اروپا شد.

دقیقا. ما در فصل 2002-2003 در رده نهم قرار گرفتیم ولی در فصل آینده توانستیم در جایگاه پنجم جای گیریم. شما باید قدم به قدم و فصل به فصل پیش بروید. در فصل 2009-2010 ما در نیم فصل اول در میانه‌های جدول بودیم ولی در انتها به بوندس لیگای 2 سقوط کردیم. این مسئله می‌تواند یک هشدار جدی باشد.

*آیا هنوز با بازیکنان قدیمی ارتباط داری؟

با فیلیپ بونیگ، مارسل مالتریتز و داریوژ ووژ ارتباط دارم. با مربی خودم توماس ریس نیز در ارتباط هستم و اتفاقا در یک گروه واتس‌اپ با هم هستیم. کمتر آنها را می‌بینیم ولی پس از رسیدن ایران به جام جهانی دوست دارم بیایم به ورزشگاه بوخوم و بازی را از نزدیک ببینیم. من عاشق آن شهر هستم و این تیم همیشه در قلبم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها