رویترز : کشتی آمریکا در حمایت از اوکراین راهی دریای سیاه شد

کشتی آمریکایی در حمایت از نیروی دریایی اوکراین راهی دریای سیاه شده است.

رویترز : کشتی آمریکا در حمایت از اوکراین راهی دریای سیاه شد
کد خبر: 523381
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۱:۳۵

اعتمادآنلاین| رویترز شنبه شب گزارش داد؛ یک کشتی آمریکایی در حمایت از نیروی دریایی اوکراین از تنگه داردانل عبور کرد و راهی دریا سیاه شده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، کشتی آمریکا پیش از این در 8 نوامبر (17 آبان) بالتیمور را به مقصد بندر اودسا اوکراین ترک کرده بود، ملوانان اوکراینی قبلاً آموزش های گسترده ای را در ایالات متحده گذرانده اند.

این خبرگزاری، نام، نوع و جزییات ماموریت کشتی آمریکایی را اعلام نکرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه پس از آن‌که اوکراین با ابراز نگرانی مدعی شد که روسیه در تدارک یک حمله است، گفت که کشورش نگرانی های خود را در مورد فعالیت های روسیه در مرز اوکراین به متحدان اروپایی اعلام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد که آمریکا با توجه به تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرزهای غربی، به متحدان خود در باره احتمال یک اقدام نظامی علیه اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که فرصت اندکی برای بازداشتن مسکو در این زمینه وجود دارد.

براساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکایی به متحدان واشنگتن هشدار می دهند که فرصت اندکی برای ممانعت از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین وجود دارد. به همین دلیل، کشورهای اروپایی در حال همکاری با آمریکا برای ارائه مجموعه ای از فشارهای نظامی و اقتصادی علیه روسیه هستد تا مسکو را از انجام این عمل بازدارند.

شبه جزیره کریمه به دنبال بروز ناآرامی های سیاسی داخلی در سال 2014 در اواکراین و درجریان برگزاری یک همه پرسی ساکنان این منطقه که در 16 مارس 2014 (25 اسفند 1392) به عمل آمد، به روسیه محلق شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها