کد خبر: 523383
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۸:۵۲
| |

مواد غذایی در صدر قاچاق

بر اساس اعلام سازمان حمایت، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال، مواد غذایی و خوراکی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق، رایانه و قطعات آن و لوازم خانگی بوده است.

مواد غذایی در صدر قاچاق
کد خبر: 523383
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در هفت ماهه امسال 300 هزار و 451 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام و 5138 پرونده قاچاق به ارزش بیش از 1600 میلیارد تومان تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در این مدت، مواد غذایی و خوراکی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق، رایانه و قطعات آن و لوازم خانگی بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال 121 هزار و 870 فقره گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی بر اساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه 124 ستادهای خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت و بررسی شده که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

چگونه شکایت کنیم؟

گفتنی است که مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (44) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها