هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح:

اسناد کافی برای لغو نتایج انتخابات عراق را به دادگاه فدرال داده‌ایم

ائتلاف الفتح عراق درباره اسناد و مدارکی که تقلب در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را ثابت می‌کند، توضیح داد.

اسناد کافی برای لغو نتایج انتخابات عراق را به دادگاه فدرال داده‌ایم
کد خبر: 523529
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۴:۴۵:۴۰

اعتمادآنلاین| محمود الحیانی، از رهبران ائتلاف الفتح عراق گفت: تغییری که اخیرا بعد از تصمیمات هیئت قضایی در نتایج انتخابات پارلمانی به وجود آمد وجود تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات را ثابت می‌کند. این دلیل و سندی است که تصمیمات هیئت قضایی به ویژه بعد از پیروزی نامزدهای شکست خورده و شکست نامزدهای پیروز آن را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، الحیانی گفت: کشف عملیات تقلب و دستکاری توسط هیئت قضایی گروه‌های سیاسی و مردمی را به افزایش فشار برای بازشمارش دستی آرای تمام حوزه‌ها وادار خواهد کرد تا براساس اراده و خواست ملت عراق و نه براساس دستورکارهای خارجی عملیات تقلب به صورت کامل فاش شود.

در این راستا هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد که ائتلاف وی اسناد و مدارک کافی برای لغو انتخابات به دادگاه فدرال داده است.

این اظهارات در دیدار العامری با حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر و ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه در بغداد برای بررسی تحولات سیاسی و پرونده تقلب در نتایج انتخابات ایراد شد.

العامری، العبادی و علاوی بر لزوم پیگیری شکایت‌های مربوط به انتخابات با روش‌های قانونی و قضایی تأکید کردند.

العامری گفت که شکایتی که این ائتلاف پنجشنبه به دادگاه فدرال ارائه داده دارای اسناد و مدارک کافی برای لغو انتخابات است.

همچنان صدها تن از حامیان ائتلاف الفتح و گروه‌های شیعه به تحصن خود در مقابل منطقه سبز بغداد در اعتراض به نتایج انتخابات ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها